تبریز- اسد فلاح: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از انعقاد ۲۷۵ قرارداد عمرانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عباس رنجبر ارزش ‌ریالی این تعداد قرارداد را که در طول سال گذشته و پنج ماه امسال منعقد شده، یک‌هزار و ۸۰‌میلیارد‌ریال اعلام کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز ۱۲۵طرح به ارزش ۹۱۰‌میلیارد‌ریال در حوزه‌های آبرسانی، گازرسانی، ‌شبکه برق، ‌پل‌های غیرهمسطح و بزرگراه‌ها، ‌تجهیزات مخابراتی و اینترنتی، عملیات روشنایی،‌ توسعه فضای سبز و هتل چهارستاره، زمین‌های ورزشی،‌ پاساژهای صنعتی و محدود کردن منطقه آزاد ارس در حال اجرا است. رنجبر با بیان اینکه تمام طرح‌های منطقه آزاد ارس از محل درآمدهای حاصله این منطقه اجرا می‌شود، بیان کرد: مجموع درآمد منطقه آزاد ارس در یکسال گذشته حدود ۳۰۰‌میلیارد‌ریال بوده که از طریق فعالیت گمرک جلفا حاصل شده است.

وی، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه را نیز یک‌هزار و ۴۵۰‌میلیارد‌ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از محل سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی ۴۸ شرکت تولیدی و صنعتی در ارس فعال است که در زمینه تولید مبلمان خانگی و شهری،‌ گیاهان دارویی و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: در طول سال گذشته با ۲۰۰ گروه اقتصادی داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس مذاکره شده و برای ۱۱۰ گروه از این تعداد مجوز کتبی سرمایه‌گذاری صادر شده است.