گروه استان‌ها- معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم از به‌کارگیری فناوری‌های نوین در تاسیسات این شرکت به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و اعمال مدیریت صحیح مصرف خبر داد. سعید ابوالقاسمی‌راد با بیان این مطلب از پایان بهره‌برداری آزمایشی از فاز یک پروژه تله‌متری و تله‌کنترل مجتمع آبرسانی قنوات قم خبر داد و گفت: عملیات اجرایی نصب و راه‌اندازی تله متری و تله‌کنترل مجتمع قنوات که شامل یک شهر و ۲۹ روستا است از ابتدای سال گذشته آغاز شد. وی جلوگیری از هدر رفت آب و اعمال مدیریت صحیح مصرف را از جمله اهداف اجرای پروژه تله‌متری تاسیسات عنوان کرد و افزود: فاز یک پروژه تله‌متری مجتمع آبرسانی قنوات با صرف هزینه ۸۰۰‌میلیون‌ریال نیمه دوم سال گذشته به پایان رسید و بهره‌برداری آزمایشی از این پروژه نیز با موفقیت به پایان رسید. معاون نظارت و بهره‌برداری آبفار قم با بیان اینکه با استفاده از این فناوری کنترل از راه دور تاسیسات امکان‌پذیر می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه تله‌متری و تله‌کنترل مجتمع آبرسانی قنوات در نیمه دوم سال گذشته هیچ‌گونه قطعی آب در ارتباط با مشکلات فنی به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه روزانه اطلاعات مورد نیاز به طور مرتب در چهار نوبت از طریق sms برای مسوولان شرکت ارسال می‌شود، اظهار کرد: مدیران شرکت در تمام مدت شبانه‌روز می‌توانند از وضعیت مخازن و میزان کلر باقیمانده در آب اطلاع پیدا کنند و در صورت هرگونه اشکالی در آبرسانی اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

ابوالقاسمی‌راد در ادامه از آغاز فاز دو پروژه تله‌متری و تله‌کنترل تاسیسات مجتمع آبرسانی قنوات با اعتباری بالغ بر ۲۰۰‌میلیون‌ریال خبر داد و ابراز کرد: فاز دو این پروژه نیز از اوایل سال جاری شروع شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به پایان برسد.

وی همچنین گفت: مطالعه و اجرای فاز یک تله متری مجتمع آبرسانی شهید علی محمدی بخش گازرون که شامل ۲۲ روستا می‌شود نیز با تخصیص اعتبار ۵۰۰‌میلیون‌ریال در سال جاری شروع شده و تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

معاون نظارت و بهره‌برداری آبفار قم ادامه داد: مطالعات اجرای تله‌متری و تله‌کنترل مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا نیز صورت گرفته است که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی این مجتمع نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تله‌متری تاسیسات توانایی اعمال مدیریت مصرف صحیح در شبکه را محقق می‌کند، اظهار کرد: در صورتی که اعتبار لازم به شرکت آبفار قم تخصیص پیدا کند با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در مدیریت تاسیسات ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، می‌توان خدمات بهتری را به مشترکین روستایی ارائه داد.