شیراز - محمد صداقت: مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیر‌مترقبه استانداری فارس از پرداخت بیش از ۲۴۱‌میلیارد تومان در ۶ مورد اعتباری در مقابله با خشکسالی در استان فارس خبر داد.

حمید تقی‌زاده با اعلام این خبر افزود: از این مبلغ ۸۰‌میلیارد تومان برای تامین کود، بذر و علوفه یارانه‌ای بین دامداران و کشاورزان، ۶۵‌میلیارد تومان یارانه تمدید سود و کارمزد وام‌های اعطایی بانک‌ها به ۱۳۳‌هزار نفر مشمول تمدید وام، ۲۴‌میلیارد تومان در بخش توسعه و الگوی مصرف آب و استفاده از سیستم‌های آبیاری، ۲۳ و ۳۹‌میلیارد تومان در دو مرحله برای مقابله با خشکسالی توزیع و هزینه شده است.

وی در ادامه در خصوص تمدید و استمهال وام‌های کشاورزان فارس گفت: استان فارس جزو ۵ استانی است که به دلیل کاهش بارندگی با بحران خشکسالی مواجه است و با توجه به تصویب ستاد خشکسالی کشور وام‌های کشاورزانی که آسیب دیده‌اند، شناسایی شده و به مدت یک سال تا سقف ۱۰‌میلیون تومان آن هم با بخشودگی سود و کارمزد تمدید خواهد شد. وی افزود: مابقی وام دریافتی نیز بر عهده خود مشتری است. تقی‌زاده تصریح کرد: به مجرد تامین اعتبار و ابلاغ از سوی دولت عملیات مهلت بازپرداخت و بخشودگی سود و کارمزد بانک‌ها آغاز می‌شود.