تبریز - اسد فلاح: با افزایش توان طرح‌های توسعه ایران خودرو در تبریز فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی در خطه شمال غرب کشور ایجاد می‌شود.

رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این مطلب در نشست انجمن‌های اسلامی کارخانجات آذربایجان شرقی که در آستانه ماه مبارک رمضان در پتروشیمی تبریز تشکیل شد، افزود: بر اساس توافق اخیر که با حضور وزیر صنایع و معادن و مدیرعامل ایران خودرو و با پیگیری کمیسیون صنایع و معادن مجلس به انجام رسید، قدم‌های موثری در بالا بردن سهم استان آذربایجان‌شرقی از تولید ملی برداشته می‌شود.

وی گفت: در همین راستا برای بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های قطعه‌سازی آذربایجان شرقی تاکید و توافق شده است.

رحمانی همچنین از اصلاح تعرفه‌های گمرکی برای حمایت از تولید داخلی خبر داد که با عملی شدن آن از ورود فرآورده‌های صنعتی بی‌کیفیت خارجی به کشور جلوگیری می‌شود.

در نشست دبیر شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، کارخانجات آذربایجان‌شرقی با برشماری مشکلات واحدهای صنعتی از جمله نقدینگی واحدهای صنعتی استان، مشکلات کارگران قراردادی، بازنشستگی کارهای سخت و زیان‌آور و سهام عدالت کارگران، بر لزوم تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی مسائل صنعتی در این استان تاکید کرد.