مشهد- زهره الوندی: به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق و آشناسازی بیشتر مشترکین تجاری و خانگی با چگونگی استفاده از این انرژی، گروه‌های مروجین مصرف بهینه برق در مشهد آغاز به کار کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت برق منطقه‌ای مشهد افزود: هدف از اجرای این طرح در فاز اول، ترویج الگوی صحیح مصرف برق در بین مشترکین تجاری است.

محسن حکاک افزود: براین اساس، ۲۷ نفر از کارشناسان رشته‌های برق، روانشناسی و علوم تربیتی که آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه مدیریت مصرف و اعمال راهکارهای کاهش مصرف در بخش‌های مختلف مشترکین گذرانیده‌اند، درقالب گروه‌های ۹ نفره وبا لباس متحدالشکل، برابر زمان‌بندی خاص و ‌برنامه ریزی شده به تک تک واحد‌های تجاری سطح شهر مشهد مراجعه کرده و ضمن آشنا کردن مشترکین این بخش با مسائل مختلف مدیریت مصرف، آنان را در خصوص لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق مطلع ساخته و مشکلات واحد‌های تجاری را نیز در حد مقدورات پیگیری و حل و فصل می‌سازند.

وی گفت: در این تعامل دو طرفه، الگوی صحیح مصرف برق، طریقه نور پردازی مناسب و مورد نیاز واحد‌های تجاری ارائه شده و در این زمینه از آنان دعوت به همکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث پیک سایی و کنترل مصارف در زمان اوج بار برق شبکه، به جدیت کامل بررسی و اعمال می‌گردد نیز گفت: براساس این طرح، واحد‌های تجاری موظفند برای تامین روشنایی محوطه خارج از واحد‌های تجاری خود، لامپ‌های پر مصرف ۴۰۰وات را جمع‌آوری نمایند و تنها می‌توانند حداکثر از لامپ‌های کمتر از ۶۰ وات و از نوع کم مصرف استفاده کنند.

حکاک تصریح کرد: برای تامین نورداخل واحد‌های تجاری نیز، منع استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و پر مصرف مطرح است و استفاده از لامپ‌های کم مصرف کمتر از ۱۰۰ وات و به تعداد متعارف توسط مروجین اعزامی توصیه و ترویج داده می‌شود.

وی، توزیع لامپ‌های کم‌مصرف، تصویب هزینه ۱۰۰میلیون تومانی برای تبلیغات رسانه‌ای و جایگزین کردن ۱۶۰هزار لامپ یک وات LED در سطح شهر به جای لامپ‌های پرمصرف در مساجد، مغازه‌ها، شهرداری‌ها و حرم مطهر را از جمله فعالیت‌های این شرکت برای مصرف بهینه برق در مشهد دانست و گفت: توزیع این لامپ‌ها، مصرف برق در مشهد را به یک چهلم کاهش داده است.

وی با بیان اینکه ۷۵درصد مغازه‌ها در مشهد طبق الگو، برق مصرف می‌کنند، تصریح کرد: به منظور کاهش و مصرف بهینه در بین مشترکان برق در مشهد تاکنون ۳‌هزار لامپ کم مصرف در این شهر توزیع شده است.

مهندس حکاک، با اشاره به اجرای طرح «یاران برق» در مشهد نیز اظهار کرد: این طرح با حضور ۲۷۰هزار دانش‌آموز و با در نظر گرفتن ۵۰میلیون تومان جایزه برای آنها که مرحله نهایی آن ۱۶مهرماه است، انجام می‌شود.