افتتاح 18 طرح بزرگ صنعت برق در خوزستان

اهواز - کیوانه گرجی: همزمان با هفته دولت ۱۸ طرح بزرگ صنعت برق خوزستان همزمان در محل پست ۱۱/۳۳/۱۳۲‌کیلوولت لوله‌سازی اهواز با اعتباری بالغ‌بر ۵۱۹‌میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که با حضور برخی از مسوولان استانی همراه بود، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این طرح‌ها شامل پست‌های انتقال و فوق توزیع و خطوط انتقال و فوق توزیع در شهر‌های مختلف استان خوزستان است که با اعتبارات ملی و سایر اعتبارات ساخته شده است. معین پور افزود: از ۱۸ طرحی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است ۵ طرح آن در کلان‌شهر اهواز راه‌اندازی شده و شهرهای شادگان، رامهرمز، بندر امام و دزفول هر کدام ۲ طرح و شهر‌های امیدیه، آبادان، باغملک، اندیمشک و یاسوج نیز دارای یک طرح هستند.

وی گفت: این طرح‌ها شامل ساخت ۹ پست انتقال و فوق توزیع، پنج خط و توسعه ۴ پست است.

معین پور در خصوص مشخصات پست ۱۱/۳۳/۱۳۲‌کیلو ولت لوله‌سازی اهواز نیز اظهار کرد: این پست‌ها با هدف افزایش ضریب اطمینان و پایداری توسعه شبکه برق مناطقی از شهر اهواز و کارخانه لوله‌سازی اهواز، ایجاد ظرفیت و تامین برق مشترکان جدید در بخش‌هایی از منطقه مرکز و شرق اهواز و کاهش بار ایستگاه‌های آزاد شهر، کمربندی و اهواز یک ساخته شده است.

وی بیان کرد: پست لوله‌سازی اهواز دارای ۴ ترانسفورماتور به ظرفیت مجموع ۱۱۴‌مگاوات، دو پی خط ورودی ۱۳۲‌کیلوولت، ۱۰ فیدر خروجی ۱۱‌کیلوولت و ۸ فیدر خروجی ۳۲‌کیلوولت است.مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت برق افزود: انرژی برق در استان خوزستان حکم اکسیژن را دارد که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، خشکسالی و گردوغبار استفاده صحیح از آن بر همگان روشن است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری با انجام برنامه‌های مدیریت مصرف با توجه به شرایط خشکسالی، خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم و پیک امسال در خوزستان ۵‌هزار و ۸۰۹‌مگاوات بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده پیک به ۶‌هزار و ۳۰۰مگاوات برسد.

معین پور با بیان این مطلب که از هم‌اکنون عملیات اجرایی برای آماده‌سازی نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع برای تابستان سال آینده آغاز شده، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری شاهد ساخت و بهره‌برداری از ۵۰ طرح خط و پست در زمینه‌های انتقال و فوق توزیع خواهیم بود. در این مراسم استاندار خوزستان نیز با اشاره به پیشرفت طرح‌های صنعت برق گفت: در چند سال اخیر شاهد سرعت و پیشرفت چشمگیر طرح‌ها در صنعت برق خوزستان هستیم و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزو دستگاه‌های موفق در دولت نهم بوده است.

حجازی افزود: وزارت نیرو در دولت نهم در بخش آب و برق معدل بالایی گرفته و علت آن نیز این است که ۲ سال خشکسالی را با مدیریت صحیح به‌رغم کاهش حدود شش هزار مگاواتی برق توانسته سپری کند و این در واقع یک مدیریت انقلابی بوده است. وی با تقدیر از مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و دست‌اندرکاران صنعت برق در خوزستان گفت: کارهای انجام شده در صنعت برق خوزستان بی نظیر بوده است به گونه‌ای که سرعت و کیفیت طرح‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است که این مرهون همت جمعی مدیران این خانواده موفق است.

وی ابراز خرسندی کرد: خوزستان امسال قطعی برق برنامه‌ریزی شده نداشت و برخی از واحد‌های صنعتی نیز که در سال‌های گذشته مشکل برق داشتند با انجام طرح‌های توسعه برق در مناطق مختلف مشکل آنها نیز برطرف شده است.