اصفهان - خبرنگار دنیای اقتصاد: همزمان با هفته دولت ۱۳۲ طرح برق‌رسانی، بهینه‌سازی و مدیریت روشنایی با اعتبار ۶۰‌میلیارد‌ریال در اصفهان راه‌اندازی شد.

مهندس پیرپیران، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، این طرح‌ها را شامل ۲۵ طرح تقویت و توسعه شبکه برق‌رسانی، نصب و تجهیز ۴۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و ۵۰ دستگاه ترانس و پست هوایی و زمینی عنوان و تصریح کرد: بهره‌برداری از ۶ فیدر و شبکه جدید ۲۰ کیلوولت، برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی، شهرک‌ها و مناطق صنعتی، دستگاه‌های CNG، تغییر شبکه به کابل خود نگهدار، توسعه و تقویت شبکه‌های روستایی در ۲۵ نقطه از دیگر طرح‌های امسال این شرکت در هفته دولت است.

پیرپیران در ادامه به عملکرد ۴ ماهه نخست سال جاری این سازمان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۱‌هزار مشترک جدید با ساخت ۲۸۳ کیلومتر شبکه و کابل ۳۱۷ دستگاه ترانسفورماتور به تاسیسات موجود شرکت اضافه شده است.

وی گفت: توسعه کیفی طرح‌ها به ویژه در مدیریت مصرف برق از برنامه‌های امسال شرکت بوده است.

وی در ادامه افزود: از جمله این طرح‌ها مذاکره و تنظیم تفاهم‌نامه با بخش خصوصی و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و پراکنده است که در این خصوص تاکنون ۱۱ تفاهم‌نامه با سرمایه ۱۶‌میلیارد تومان تنظیم شده و بر اساس آن بخش خصوصی ۲۸ مگاوات نیروگاه‌های کوچک در سطح استان ایجاد و برق آن را به شبکه توزیع تحویل خواهد داد.