متروی تبریز به این زودی‌ها تکمیل نمی‌شود

تبریز - اسد فلاح: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خط یک طرح متروی تبریز به این زودی‌ها تکمیل نمی‌شود.

محمد‌حسین فرهنگی افزود: بهره‌برداری سمبلیک از شش کیلومتر نخست فاز یک قطار شهری تبریز گره‌ای از مشکلات ترافیکی تبریز باز نمی‌کند، به همین دلیل اصلی‌ترین انرژی فعالیت‌های اجرایی در این طرح بر تکمیل کل خط یک معطوف شده است.

وی با اعلام این خبر که واگن‌های متروی تبریز خریداری شده است، بیان کرد: واگن‌ها خریداری شده و تاخیرها تنها از بروز اختلاف در اجرایی ‌شدن قراردادها است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که خط یک به این زودی‌ها تمام نمی‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری در نزدیکی‌های میدان ساعت است و TBM دیگر نیز اخیرا راه‌اندازی و فعال شده است.

فرهنگی در خصوص روند کنونی اجرای طرح قطار شهری تصریح کرد: اجرای عملیات طرح متروی تبریز به دو عامل تخصیص اعتبارات ملی و تعامل شهرداری‌ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اعتبارات متروی تبریز افزایش قابل‌توجهی داشته است و اعتبارات ۶‌میلیارد‌ریالی به ۵۰۰‌میلیارد‌ریال و امسال نیز به‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد‌ریال در سال ۸۸ افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبارات به این زودی‌ها نباید انتظار بهره‌برداری از متروی تبریز را داشته باشیم.

فرهنگی اضافه کرد: شهرداری تبریز نیز باید آزادسازی محل ایستگاه‌های متروی تبریز را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

فرهنگی در ادامه با اشاره به آغاز مطالعات خط دو متروی تبریز اظهار کرد: با وجود اینکه مطالعات خط دو متروی تبریز نیز آغاز شده است، ولی اولویت با تکمیل خط یک است؛ چرا که این خط بسیاری از بار جابه‌جایی مسافر را بر‌عهده دارد.