هرمزگان شاگرد ممتاز توسعه در کشور

بندرعباس- علی نظری: استان هرمزگان به سمتی می‌رود که در پایان برنامه پنجم توسعه به یکی از استان‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

استاندار هرمزگان در مراسم به آب‌اندازی کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران، با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه هرمزگان شاگرد ممتاز توسعه در کشور است، به ظرفیت‌های بالای این استان اشاره و بیان کرد: طی دو دهه گذشته به خصوص

چهار سال گذشته شاهد پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف هستیم؛ به طوری که هرمزگان می‌رود تا در پایان برنامه پنجم توسعه به یکی از استان‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

عبدالعلی صاحب محمدی در این مراسم که با حضور رییس‌جمهوری و وزیر صنایع‌ومعادن در سالن اجتماعات شرکت مجتمع کشتی‌سازی فراساحل در بندرعباس برگزار شد، افزود: با به آب انداختن دو کشتی اقیانوس پیما در شرکت کشتی‌سازی فراساحل هرمزگان، فرهنگ کار و تلاش در این استان نهادینه شد و مدیران و شاغلان بخش صنعت و مردم به این باور که ما می‌توانیم رسیده‌اند.

صاحب محمدی با بیان اینکه دولت نهم طی چهار سال به‌رغم همه مشکلاتی که داشت شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور گذاشت و با محور قرار دادن استان‌های کمتر توسعه یافته، مزد تلاش‌های خود را گرفت، افزود: هم‌اکنون نیز با آغاز به کار دولت دهم و با شکست همه انحصارات و کسب تجارب گرانبهایی در زمینه مسائل داخلی و جهانی برای فتح قله‌هایی رفیع تر گام برداشته‌ایم که طعم شیرین فتح این قله‌ها تنها با همراهی و همدلی مردم به دست می‌آید.

وی در ادامه کسب رتبه اول تا سوم در زمینه انجام طرح‌های عمرانی طی سه سال گذشته، رتبه اول اجرای طرح مسکن مهر و کاهش نرخ بیکاری از ۲/۱۱درصد به ۸/۵درصد را از دستاوردهای دولت در این استان نام برد.

وی تاکید کرد: در زمینه ارتقای بهداشت و راهسازی نیز درحالی بیشترین رشد را در کشور طی چهار سال گذشته در مقایسه با دیگر استان‌ها داشته‌ایم که تا قبل از آن، مردم در این زمینه‌ها با مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده‌اند.

مقام عالی دولت در هرمزگان یادآور شد: در زمان دولت نهم بیش از پنج هزار طرح عمرانی به ارزش سه هزار میلیارد تومان در سطح این استان با محوریت مناطق محروم اجرا و به بهره‌برداری رسیده که طبق آمار و اطلاعات موجود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی از عملیاتی کردن طرح سوخت رسانی به شناورهای عبوری از خلیج فارس و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه صنعتی‌ومعدنی خلیج فارس به میزان پنج میلیارد و ۲۱۰میلیون دلار از دیگر دستاوردهای دولت نهم در این استان نام برد و تصریح کرد: تا قبل از آغاز به کار دولت نهم تنها ۷۶۷میلیون دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری شده بود.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه با همت مدیران و همراهی اقشار مختلف مردم، شاهد پیشرفت این استان در بخش‌های مختلف دیگر از جمله کشاورزی، شیلات، عمران شهری و روستایی، سدسازی، گردشگری و حمل‌ونقل دریایی، هوایی، ریلی و زمینی هستیم، گفت: امروز نیز برای اولین بار با به آب انداختن دو کشتی اقیانوس پیمای ساخت داخل شاهد عملی شدن کاری هستیم که در گذشته به امری محال تبدیل شده بود.

صاحب محمدی در ادامه با اعلام اینکه خدمتگزاران ملت خود را در آغاز راه می‌بینند با اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم به خصوص بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد و ویژه این استان خواستار تداوم توجه دولت دهم به این استان با ظرفیت شد.