تبریز - اسد فلاح: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت هفته دولت ۶۳ طرح گازرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.‌

مجتبی فوقی با تاکید بر توجه ویژه به طرح‌های گازرسانی به ویژه در بخش روستایی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار در راستای محرومیت‌زدایی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵‌هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی ساکن زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

وی شبکه ایجاد شده برای گازرسانی به این روستاها را بیش از ۲۹۵‌هزار و ۲۲۲ متر اعلام و تصریح کرد: گازرسانی به این ۶۳ روستا با صرف هزینه‌ ۹۲‌هزار و ۶۵۰‌میلیون ریال انجام شده است.

فوقی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۵۱ روستا در آذربایجان شرقی وجود دارد، شمار روستاهای کنونی بهره‌مند از گاز طبیعی در این استان را ۷۶۱ مورد اعلام و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۸/۶۵‌درصد خانوارهای روستایی این استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی درباره گازرسانی به شهرهای استان گفت: این استان دارای ۵۸ شهر است که ۵۵ شهر آن از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و عملیات گازرسانی در شهر نظرکهریزی آغاز و طراحی خطوط انتقال شهرهای آبش احمد و خمارلو به اتمام رسیده که در سال‌جاری عملیات گازرسانی آنها نیز آغاز خواهد شد. فوقی تصریح کرد: برای گازرسانی به شهر و روستاهای بهره‌مند از گاز تاکنون قریب ۱۱هزار کیلومتر شبکه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی مجموع مشترکان شهری و روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی در استان را ۸۴۷‌هزار و ۳۵۸ مورد اعلام و تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در خانوارهای شهری این استان هم‌اکنون ۹۹/۸درصد است. وی درباره جایگاه‌های سی.ان.جی در این استان نیز گفت: هم‌اکنون ۶۳ جایگاه فعال در این استان وجود دارد که ۲۳ مورد آن دو منظوره و ۴۰ مورد دیگر نیز تک منظوره است.

فوقی با بیان اینکه ساخت ۵۰ جایگاه دیگر نیز در دست اجرا است، اظهار کرد: ۱۴ مورد از این جایگاه‌ها تزریق گاز شده و ۳۶ مورد نیز در مرحله حمل تجهیزات است؛ ضمن آنکه شش جایگاه فعال در تبریز در دست مطالعه و حداقل ساخت ۱۰ جایگاه دیگر توسط بخش خصوصی نیز در مرحله بررسی و مطالعه قرار دارد.