مشهد- زهره الوندی: عضو ستاد استهلال استان‌های خراسان از آمادگی ۳۰ گروه استهلال با تجهیزات کامل در سطح استان‌های خراسان رضوی، ‌شمالی و جنوبی برای رویت هلال ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهندس رضا مطیع افزود: این گروه‌ها به ابزارهایی همچون تلسکوپ و دوربین دو چشمی مجهز هستند که در روز ۳۰ مرداد ماه مصادف با ۲۹ شعبان قبل از غروب خورشید در محل رصدگاه‌های خود مستقر خواهند شد.

وی گفت: با توجه به اینکه گروه‌های استهلال باید در شهرهای خود باشند، باید درنقاطی مستقر باشند که از شرایط جوی مناسبی برخوردار و از آلودگی‌های شهری دور و در مسیر دیدشان موانعی وجود نداشته باشد.

مهندس مطیع گفت: با توجه به شرایط جوی استان‌های خراسان انتظار می‌رود در نیمه شمالی این استان‌ها با استفاده از ابزارهای موجود هلال ماه رمضان رویت شود.

وی افزود: در شهرستان‌های تربت جام، تربت حیدریه و کاشمر و شهرستان‌هایی که از لحاظ عرض جغرافیایی پایین‌تر می‌باشند، انتظار می‌رود احتمال دیده شدن هلال ماه با چشم غیرمسلح وجود نداشته باشد.

عضو ستاد استهلال استان‌های خراسان افزود: براساس تقویم رسمی کشور اول ماه مبارک رمضان شنبه ۳۱ مرداد ماه خواهد بود. گروه‌های ما نیز در نقاط مختلف استان‌های خراسان در روز جمعه ۳۰ مرداد ماه در رصدگاه‌های خود برای رویت هلال ماه رمضان مستقر خواهند شد.

وی افزود: برای اطلاعات کامل مردم می‌توانند از سایت ستاد استهلال استان‌های خراسان به نشانی www.estehlal.ir مراجعه و خبر مربوط به رویت ماه را پیگیری کنند.