تبریز - اسد فلاح: شهردار تبریز گفت: پیگیری و اجرایی کردن ساخت منوریل از اولویت‌های کاری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تبریز است.

علیرضا نوین در مراسم معارفه معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری به منظور ساماندهی وضعیت ترافیکی، اظهار کرد: توجه ویژه به اصلاحات هندسی نقاط باقیمانده شهر، ایجاد و توسعه خطوط ویژه دوچرخه، توسعه پارکبان، پیگیری و اجرایی کردن ساخت منوریل و پیگیری مصوبات سفر دوم ریاست‌جمهوری از اولویت‌های کاری این معاونت است.

وی، تسریع در نصب و استفاده از فناوری‌های روز نظیر «GPS»، ساماندهی وضعیت تاکسیرانی، تدوین قانون جامع حمل‌ونقل بار و مسافر، ساماندهی اتوبوسرانی، نصب و توسعه تابلوها و علائم راهنمایی، تهیه لوازم و تجهیزات مدرن روز، توجه به امر فرهنگ‌سازی و تعامل سازنده با پلیس را از جمله اولویت‌های کاری معاونت جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز در سال‌ جاری اعلام کرد.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ و نظام جامع حمل‌ونقل کشور خواستار تسریع در تحقق این امر به منظور تعیین تکلیف سیاست‌های اجرایی این بخش شد.

نوین افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون قدم‌های بزرگی در بخش حمل‌ونقل برداشته شده و شهرداری به طور متوسط ۵۰‌درصد بودجه‌های سالانه خود را این حوزه هزینه کرده است.

شهردار تبریز‌ ابراز امیدواری کرد، با مدیریت اصولی در حوزه حمل‌ونقل درون شهری مشکلات این بخش بیش از گذشته برطرف شود.