اهواز - خبرنگاردنیای اقتصاد: مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان از کمبود انبار‌های موجود در استان به منظور ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی خبر داد.

هرمز خواجوی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی، خوزستان با کمبود انبار و سیلو به منظور ذخیره‌سازی تولیدات محصولات کشاورزی روبه‌رو است.

وی افزود: با توجه به این سیاست‌ها، ساخت انبارهای چندمنظوره و سردخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده، اما به دلایل مختلف استقبال چندانی از این بخش صورت نگرفته است.

خواجوی گفت: در شرایط نرمال که میزان تولید گندم استان به یک‌میلیون و۵۰۰ تن می‌رسد، ظرفیت انباری و سیلو‌های استان کمتر از یک‌میلیون تن است و به این‌ترتیب ۵۰۰‌هزار تن کمبود انبار گندم در استان وجود دارد.

خواجوی همچنین با بیان اینکه نیاز ظرفیت انباری سایر محصولات نیز در شرایط نرمال ۴۰۰‌هزار تن است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که در خوزستان تنها ۲۲۰‌هزار تن ظرفیت انباری مسقف در شبکه تعاون روستایی موجود است.

مدیر سازمان تعاون روستایی به کمبود انبارهای سرد در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وجود انبار‌های سرد به منظور ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و توزیع آنها در مواقع نیاز، ضروری است، اما خوزستان در این خصوص نیز با مشکل مواجه است و این در حالی است که شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی نیز در حد توان با استفاده از منابع داخلی و تسهیلات بانکی اقدام به ساخت انبار می‌کنند.