اهواز - کیوانه گرجی: مردم آبادان خواستار تسریع در اجرای طرح آبرسانی الغدیر شدند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آبادان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم رفع مشکلات آب شرب آبادان و خرمشهر، اجرای طرح آبرسانی الغدیر است، اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر خواستار تسریع در اجرای این طرح توسط سازمان آب و برق خوزستان هستند.

عادل حرباوی با بیان اینکه طرح آبرسانی الغدیر به شهر‌های جنوبی کشور از جمله مصوبات دور اول سفر هیات دولت خوزستان است، گفت: سال گذشته در دومین سفر هیات دولت به خوزستان، این طرح با هدف تامین آب شرب مورد نیاز مردم خوزستان وبا اولویت شهر‌های آبادان، خرمشهر وشادگان از سدکرخه توسط رییس جمهور کلنگ زنی شد.

وی EC بالای آب را از جمله مشکلات مردم آبادان عنوان کرد و گفت: با توجه به این مشکلات، مردم خواستار تسریع در اجرای این طرح هستند.

حرباوی با بیان اینکه مجری این طرح سازمان آب و برق است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود، این طرح پاییز امسال وارد مدار می‌شود. همچنین طرح‌های ساخت تصفیه‌خانه بزرگ آب با ظرفیت تولید ۱۸۰‌هزار مترمکعب آب آشامیدنی در شبانه‌روز، بازسازی تصفیه‌خانه ایستگاه ۱۱ و جمشیدآباد که نقش تکمیلی طرح در آبرسانی به آبادان را دارند نیز در پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می‌رسند.

وی فعالیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی و راه‌اندازی آب پخش کن‌ها به صورت مستمر و گسترده در سطح شهر را از جمله اقدامات لازم تا قبل از وارد مدار شدن طرح‌های آبرسانی به آبادان خواند و تصفیه‌خانه آبادان را نیز از جمله مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور دانست.