گروه استان‌ها- در اولین نمایشگاه «کیش، باغ ایرانی خلیج فارس» که از امروز تا ۲۹ مردادماه جاری در تهران برگزار می‌شود، با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تجاری و صنعتی ایران و سر وزیر ایالت کداح مالزی، توسط سازمان منطقه آزاد کیش و شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری مجمع الجزایر لانکاوی پیمان خواهر خواندگی به امضای مقامات عالی‌رتبه دو جزیره می‌رسد. به گزارش ستاد خبری این نمایشگاه، از آنجایی که جزیره کیش به عنوان یک قطب مهم اقتصادی و تفریحی موقعیت خاص و منحصر به فرد در منطقه را دارد، برپایی نمایشگاه «کیش، باغ ایرانی خلیج فارس» اولین نمایشگاه مستقلی است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و گردشگری جزیره کیش را در سرزمین اصلی به نمایش خواهد گذاشت. بنابر همین گزارش، حضور مقامات ارشد ایالت کداح مالزی و جزایر لانکاوی و همچنین مقامات ایرانی شرکت‌کننده در این رویداد نشان از توجه دو کشور به ایجاد ارتباط گسترده‌تر تجاری، فرهنگی و گردشگری میان این دو جزیره تفریحی و منطقه آزاد را دارد. جزیره کیش با برخورداری از طبیعتی رویایی، سواحل آرام و مرجانی، آب‌های نیلگون و شفاف، سالانه میزبانی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر از داخل و خارج از کشور را به عهده دارد.

هم‌اکنون این جزیره با برخورداری از حدود ۵۰ هتل و مراکز اقامتی به عنوان قطب مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود. این گزارش می‌افزاید: اولین نمایشگاه «کیش، باغ ایرانی خلیج فارس» با حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران جزیره زیبای کیش، به همت شرکت نگاره نگین کیش با هدف افزایش و ارتقای سطح آگاهی عمومی درخصوص امکانات و جاذبه‌های کیش و نیز توانمندی‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاران، فعالان تجاری و کارآفرینان جزیره و همچنین نقش آن در رونق اقتصادی و گردشگری کیش کار خود را در تهران

آغاز می‌کند.

این نمایشگاه از امروز به مدت پنج روز در محل پردیس ملت واقع در بزرگراه نیایش تهران گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند طی این مدت از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب از نمایشگاه مذکور بازدید به عمل آورند.