بندرعباس- علی نظری: در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، قیمت گوشت مرغ گرم شش‌درصد نسبت به ماه گذشته در بندرعباس افزایش یافت.

رییس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با تایید این مطلب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، علل عمده گرانی گوشت مرغ را تغییر در قیمت نهاده‌های اصلی تولید، از جمله جوجه یک روزه دانست که از خرداد ماه شروع شد و طی آن از ۴۷۳۰ریال به ۶۴۳۰ریال در تیر ماه رسید.

صفاری افزود: گوشت مرغ در استان هرمزگان به دلایل متعدد همواره پنج‌درصد گرانتر از سایر نقاط کشور تولید می‌شود که در قیمت نهایی آن تاثیر جدی دارد.

به گفته وی؛ افزایش قیمت ذرت و کنجاله به طور متوسط به ازای هر کیلوگرم ۱۷۰ریال،‌ درصد بالای تلفات ناشی از اقلیم خاص استان (دما و رطوبت بالا)، از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت مرغ است که به این موارد باید بالابودن هزینه حمل‌و‌نقل و کارمزد، بالابودن سود خرده فروشی و.. را نیز به عنوان عوامل پس از تولید اضافه کرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ ۱۶۵۲۰ریال است، یادآور شد: با احتساب ۱۰درصد سود مرغدار، قیمت پیشنهادی ما ۱۸۱۷۰ریال است که با توجه به جمیع جهات قیمت آن درب کشتارگاه به ۲۶۷۰۰ریال می‌رسد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن سود هفت‌درصدی در نهایت قیمت برای مصرف‌کننده نیز ۲۸۹۳۰ریال تعیین شده است، اما هم اکنون به قیمت بین ۳۰۵۰۰ تا ۳۱۰۰۰ریال در بازار عرضه می‌شود.