شیراز - محمد صداقت: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از معرفی ۸۴‌هزار طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در استان به بانک‌ها خبر داد که از این تعداد ۳۷‌هزار و ۴۰ طرح با اعتبار ۱۰‌هزار و ۲۳۶‌میلیارد ریال مربوط به سازمان جهاد کشاورزی فارس

بوده است.

مهرزاد خرد در نشستی خبری با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۲۰‌هزار و ۶۲۶ طرح با ۴‌میلیارد و ۹۲۹‌میلیون ریال در بانک‌ها مصوب شده و ۱۸‌هزارو ۷۹۵ طرح نیز با دریافت ۴‌میلیارد و ۱۹۴‌میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: از این تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، ۱۲‌هزار و ۸۶۵ طرح در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

خرد در ادامه با اشاره به اینکه حدود شش ماه از فرمان رهبر فرزانه در مورد اصلاح الگوی مصرف می‌گذرد، افزود: متاسفانه تاکنون آن‌گونه که شایسته است به این امر توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی عهده‌دار تامین امنیت غذایی است، ادامه داد: یکی‌ از استراتژی‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی رفع محدودیت در منابع تولید است که آن‌هم باید با نهادینه ‌کردن الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برطرف شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه اعلام کرد: به رغم فشارهای ناشی از خشکسالی در استان فارس بازهم این استان در تولید گندم رتبه اول را کسب خواهد کرد.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۱۰۰هزار هکتار گندم از آب افتاده در استان فارس وجود داشت؛ ولی با این وضعیت نیز بازهم ۹۶۲‌هزار تن خرید گندم صورت گرفت که در مقایسه با استان‌های دیگر امیدواریم امسال نیز رتبه اول تولید مربوط به استان فارس باشد.

رییس جهاد کشاورزی استان فارس همچنین در خصوص ساختار در تولید روستاییان نیز بیان کرد: عدم تنوع در تولیدات روستاییان مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده که مسوولان باید با همکاری و یکدلی این معضل را برطرف کنند.

خرد ورود روستاییان به عرصه تولید را نیازمند یک بازنگری ساختاری دانست و افزود: اگر این بازنگری صورت نگیرد، باید انتظار داشت تا مدتی دیگر روستاییان مصرف‌کننده تولیدات شهری شوند.