تبریز - اسد فلاح: معاون طرح و برنامه منطقه آزاد ارس گفت: ایجاد مرکز اطلاعات اینترنتی در این منطقه موجب ایجاد ارتباط سرمایه‌گذاران منطقه با شبکه جریان‌های اطلاعاتی جهانی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی اظهار کرد: با تشکیل مرکز اطلاعات اینترنتی، به شبکه جریان‌های جهانی اطلاعاتی می‌پیوندیم.

معاون طرح و برنامه منطقه آزاد ارس تصریح کرد: ایجاد مرکز اطلاعات اینترنتی در منطقه آزاد ارس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال با هدف زمینه‌سازی برای تجارت الکترونیک و گردش اطلاعات در سطح جهانی در دستور کار سازمان منطقه آزاد ارس قرار گرفته است. وی گفت: به منظور طراحی طرح جامع ICT منطقه و تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای الکترونیک در منطقه آزاد ارس، این طرح در دست اجرا بوده و ساختمان آن در حال تجهیز است.

حاتمی با اشاره به اهمیت ایجاد مرکز اطلاعات اینترنتی در مناطق آزاد تصریح کرد: با توجه به فلسفه وجودی تشکیل مناطق آزاد در جهان، امروزه تبادل اطلاعات در دنیای مجازی برای انجام امور بازرگانی و تجاری از اهمیت ویژه‌ای در مناطق آزاد برخوردار است. معاون طرح و برنامه منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در همین راستا سازمان منطقه آزاد ارس برای نخستین بار در ایران به دنبال ایجاد این مرکز اطلاعات است.