‌همدان - محبوبه یادگاری: مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: در حال حاضر ۲۲۷ زندانی نیازمند به علت جرایم غیرعمد در زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند. به گزارش روابط عمومی‌زندان‌های همدان، ‌حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی اظهار کرد: ۷۷‌نفر از این تعداد به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف، ۸۶‌نفر بدهکار مالی، ۳۸نفر به علت عجز در پرداخت مهریه و ۲۶نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان‌های استان همدان به سر می‌برند.

وی افزود: برای آزادی این تعداد محکوم جرایم غیرعمد ۲۰‌میلیارد ریال اعتبار نیاز است. مدیرعامل ستاد دیه همدان ادامه داد: هم‌‌اکنون بیشترین محکومیت جرایم غیرعمد در زندان‌های استان را پرونده دیه تصادف با یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون ریال و کمترین را نیز پرونده مالی با ۱۰‌میلیون ریال بدهی به خود اختصاص داده است.

وی از برگزاری جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند خبر داد و گفت: از سال ۸۰ تاکنون یک‌هزار و ۳۵۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۴۸‌میلیارد و ۱۹۰‌میلیون ریال از زندان‌های استان همدان آزاد شدند. حسینی تصریح کرد: ۱۰‌میلیارد و ۱۹۰‌میلیون ریال از این میزان اعتبار، از طریق جذب کمک‌های مردمی ‌و ۱۳۸‌میلیارد و ۷۵۰‌میلیون ریال نیز از منابع بانکی مصوب هیات وزیران تامین شده است. وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۴ نفر زندانی با ۲‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون ریال از طریق جشن گلریزان از زندان‌های همدان آزاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: ‌این تعداد ۶۰‌درصد آزادی‌های جرایم غیرعمد سال گذشته استان را به خود اختصاص داده است.