اهواز - کیوانه گرجی: با تولید روزانه ۱۲۲‌هزار بشکه گاز مایع شیرین، تولید این محصول در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در تیر امسال، ۲۲‌درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده افزایش یافت.

بر اساس اعلام معاونت تقویت فشار، تزریق گاز و گاز مایع این شرکت، از این میزان تولید، روزانه حدود ۱۱۴هزار بشکه به پتروشیمی بندر امام و بقیه به واحدهای بهره‌برداری شرکت ارسال شد.

علاوه بر گاز مایع شیرین در این مدت، روزانه افزون بر ۲‌هزار و ۶۰۰‌بشکه گاز مایع ترش نیز تولید شده است که در اختیار واحدهای بهره‌برداری شرکت قرار گرفت.

همچنین در مدت پیش گفته، روزانه بیش از ۳۶میلیون متر مکعب گاز سبک همراه نفت نیز در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب استحصال شد که از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت.

بر اساس این گزارش‌، بخشی از گازسبک همراه نفت تولید شده در شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب به شرکت ملی گاز ایران تحویل و بخش دگر آن به مخازن نفتی تزریق می‌شود.

همچنین از فرآورش گازهای گنبدی در این دوره روزانه بیش از ۲۶‌هزار بشکه نفتا و افزون بر ۲۰میلیون متر مکعب گاز سبک گنبدی تولید شد که گاز سبک گنبدی به مخازن نفتی تزریق و نفتای تولیدی نیز روزانه ۱۳‌هزار بشکه به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا انتقال و بقیه در واحدهای بهره‌برداری شرکت مصرف شد.