بیرجند- محمد قربانی: معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۶۰۰طرح عمرانی و خدماتی در هفته دولت در این استان خبر داد.

مهدی عارف‌پور در جلسه برنامه‌ریزی هفته دولت با بیان اینکه اعتبارات زیادی برای استان در نظر گرفته شده است، افزود: باید در هفته دولت کارها را به خوبی پوشش داد، زیرا ۶۰۰‌طرح با اعتبار ۹۰‌میلیارد تومان آماده افتتاح است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: توازن و تعادل در معرفی طرح‌ها دیده می‌شود و در سال جاری بودجه اختصاصی را براساس عملکرد یک اداره ارائه می‌دهیم.

عارف‌پور در مورد ساخت و سازهای خلاف قانون خاطرنشان کرد: این کار سبب ترویج بی‌قانونی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد و این امر را باید با جدیت تمام پیگیری کنیم.

وی در ادامه نهضت آسفالت را کار بسیار ارزشمند و خوبی دانست و افزود: باید این کار با سرعت بیشتری ادامه یابد از این رو شهرداری بیرجند نزدیک به ۲۰۰‌هزار مترمربع قول آسفالت خیابان‌ها را داده است که تاکنون اجرای آن از سرعت بالایی برخوردار بوده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مورد خشکسالی نیز گفت: نزدیک به ۲‌هزار میلیارد تومان برای خشکسالی کل کشور در نظر گرفته شده که سهم استان خراسان جنوبی دو درصد از این اعتبار است و اعتبار سیل که برای استان خراسان جنوبی ۱۹۰‌میلیارد ریال، جداگانه اختصاص یافته است.