تبریز - اسد فلاح: سرمایه‌گذاران کشور ترکیه با مشارکت بخش خصوصی ایران در صنعت نساجی منطقه آزاد ارس سرمایه‌گذاری می‌کنند.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، رضا حسینی‌نژاد، مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس ‌افزود: یکی از شرکت‌های مطرح و فعال در صنایع نساجی کشور ترکیه با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ۸۰‌میلیارد ریال اقدام به اخذ مجوز از سازمان منطقه آزاد ارس برای فعالیت در این صنعت کرده است.

وی گفت: این شرکت که با نام جلفاکاران ارس در منطقه آزاد ارس به ثبت رسیده است در نظر دارد تا در فضایی به وسعت ۱۸‌هزار متر مربع و با اشتغالزایی بیش از ۱۸۰ نفر در فاز اول اقدام به تولید انواع نخ‌های اکریلیک، پنبه کند.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر اقدام به ساخت سوله‌ها و تاسیسات زیربنایی خود کرده و امید است ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

بر اساس این گزارش، منطقه آزاد ارس به دلیل همجواری با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و نخجوان و دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و ترکیه مورد توجه سرمایه‌گذاران کشور ترکیه قرار گرفته و هم اکنون چند شرکت ترک در زمینه تولید مبلمان شهری و اداری، لوازم و تجهیزات پارک، شمش مس و روی و ... در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند.