بندرعباس - نظری: معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان گفت: وضعیت بهداشتی برخی غذاخوری‌‌های سطح شهر، سلامت شهروندان را به جد نشانه گرفته است که باید مورد رسیدگی جدی قرار بگیرد.

محمد نصوری در سومین نشست ستاد تنظیم بازار استان با بیان این مطلب افزود: ستاد تنظیم بازار با توجه به همسویی نظارت بر توزیع و مقوله کیفیت با بهداشت ارزاق عمومی‌، باید به جد این مهم را مورد امعان نظر قرار دهد؛ چراکه وضعیت برخی از جایگاه‌‌های عرضه غذا از جمله کبابی‌‌ها و غذاهای آماده (فست فود) از منظر بهداشت موادغذایی در حد فاجعه است.

وی با تاکید بر این موضوع که نگران تعطیلی چند مغازه یا مرکز متخلف نباشید، تصریح کرد: مسوولان ذی‌ربط با تمرکز ویژه بر بحث نظارت‌، ضمن رسیدگی به این مهم و برخورد جدی با خاطیان‌، مردم را از مخاطرات آن آگاه سازند. به گفته معاون برنامه‌ریزی استان‌، همه دست‌اندرکاران خاصه متولیان بهداشت، در این زمینه مسوول هستند؛ چراکه سلامت جان مردم مهم‌ترین اصلی است که تحت هیچ شرایطی قابل‌اغماض یا کوتاهی نیست.

رییس ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به فرارسیدن ماره مبارک رمضان تاکید کرد: مراکز عرضه مواد غذایی باید به دقت تحت نظارت و کنترل باشند و شهرداری نیز با دستفروشی‌‌هایی که اقدام به عرضه مواد غذایی از جمله شیرینی می‌نمایند، برخورد جدی کند. نصوری همچنین گفت: دلیل رجوع عمده مردم به این قبیل دست‌فروشی‌‌ها خصوصا در ماه مبارک رمضان‌، ناشی از کوتاهی صنف قنادان است؛ چراکه معلوم نیست براساس چه برنامه ای در ایامی که شاهد افزایش تقاضا برای انواع شیرینی هستیم کارآیی ضعیفی رااز خود به نمایش می‌گذارند و اعلام می‌کنند فقط تا یکی دو ساعت قادر به خدمات رسانی هستند.

وی اضافه کرد: افرادی که در این زمینه مجوز گرفته‌اند باید توانایی خودرا در مواقعی که نیاز به تولید بیشتر هست‌، نشان دهند.