بندرعباس- نظری: رییس‌سازمان مسکن و شهرسازی استان هرمزگان از برگزاری پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در استان هرمزگان خبر داد.

محمدرضا باقری‌فرد با اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه انتخابات نظام مهندسی، نقش کلیدی در ساخت‌و‌ساز استاندارد و ایمنی بناها، اجرای قوانین نظام مهندسی، رعایت مقررات ملی ساختمان و همچنین اجرای کامل شیوه‌نامه ماده ۳۳ در جامعه خواهد داشت، گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن؛ انتخابات هیات‌مدیره‌سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی افزود: این انتخابات قطعا منشا تحول در عرصه ساخت‌و‌ساز است و باید آن را یک رکن مهم و تخصصی عنوان کرد. وی ادامه داد: انتخابات نظام مهندسی ساختمان از آن نظر حائز اهمیت است که ساخت‌وساز مسکن با نظارت اعضای این‌سازمان صورت می‌گیرد و چنانچه شیوه‌های کنترلی و نظارت این‌سازمان قوی و به‌روز باشد، نقشی کلیدی در ساخت‌وساز استاندارد و ایمن خواهد داشت.

رییس‌سازمان مسکن و شهرسازی استان تاکید کرد: انتخاب مهندسان فعال و نخبه در هیات‌مدیره، باعث تقویت بیشتر‌سازمان نظام مهندسی و متعاقب آن ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز در صنعت مهم ساختمان می‌شود که این امر بیانگر مسوولیت و جایگاه خطیر نظام مهندسی است.

به گفته باقری‌فرد؛ خوشبختانه انتخابات هرمزگان در کمال آرامش و با دقت‌نظر حداکثری به همت هیات‌های اجرایی ونظارت و سایر عوامل ذی‌ربط برگزار شد و اعضای واجد شرایط رای نیز با مشارکت گسترده خود، جلوه‌ای زیبا از حضور تاثیر گذار خود را آفریدند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره تعداد ۷۰ نفر کاندیدای پنجمین دوره انتخابات هیات‌مدیره بودند، خاطرنشان کرد: از میان این تعداد ۹ نفر به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند.

این مقام مسوول همچنین گفت: بیش از ۱۸۰۰هزار نفر در هفت رشته؛ عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک واجد شرایط رای بودند که می‌توان گفت مشارکت ۴۵درصدی را در این انتخابات شاهد بودیم.