اهواز - کیوانه گرجی: مدیرکل راه‌وترابری خوزستان از پایان عملیات اجرایی ساخت جاده اتصالی اتوبان اهواز-آبادان به آزادراه خلیج فارس تا پایان سال جاری خبر داد.

خیر‌ا... خادمی با اشاره به اینکه این جاده به طول ۵/۷‌کیلومتر، ترافیک رفت و برگشت اتوبان اهواز ـ آبادان را به آزادراه خلیج‌فارس و از آنجا به جاده قدیم ماهشهر و جاده کمربندی شمال‌شرق متصل می‌کند، اظهار کرد: ساخت این جاده از سال ۸۲ شروع شد و هم‌اکنون با بیش از ۷۵‌درصد پیشرفت فیزیکی فقط آسفالت آن باقی مانده است، اما اتمام طرح به دلیل وجود برخی مشکلات اعتباری تا پایان سال طول می‌کشد.

وی افزود: برای آسفالت این جاده حدود ۵/۲‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ اما اعتبار اختصاص یافته به این طرح در سال ‌جاری حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبار تملک دارایی‌ها و ۵۰۰‌میلیون تومان نیز از اعتبارات توسعه پیش‌بینی شده است. این در حالی است که مطالبات پیمانکار طرح نیز یک میلیارد تومان است و ما عملا باز هم با کمبود اعتبار مواجه خواهیم شد.

خادمی همچنین درباره عملیات اجرایی فاز دوم جاده کمربندی شمال شرق اهواز گفت: اولویت امسال، کار روی تقاطع شیبان و پل روی کارون است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۸ نیمی از فاز دوم این جاده به اتمام برسد.

مدیرکل راه‌و‌ترابری خوزستان در خصوص اتمام فاز دوم جاده کمربندی شمال شرق نیز افزود: با توجه به اینکه اعتبار موردنیاز برای تکمیل فاز دوم این جاده ۴۰‌میلیارد تومان است، عملا امکان بهره‌برداری از آن تا پایان سال ممکن نیست و امسال تقاطع‌های جاده کمربندی تکمیل می‌شود. جاده کمربندی اهواز از سه‌راهی صنایع فولاد تا سه‌راهی اهواز ـ اندیمشک به طول ۳۰ کیلومتر است که مطالعات آن در سال ۷۴ انجام شد، در سال‌های ۷۶ و ۸۰ دو بار به مناقصه رفت و عملیات اجرایی آن به صورت جدی از سال ۸۱ آغازشد و باند اول آن فروردین ۸۸ به بهره‌برداری رسید. خیرا... خادمی در ادامه با اشاره به اینکه طول کلی محور

ماهشهر ـ سربندر در استان خوزستان ۳۰‌کیلومتر است، گفت: تاکنون عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۱۵‌کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار، شاهد بهسازی و ایمن‌سازی کامل این محور باشیم.

خادمی عملیات صورت گرفته در این محور را شامل روکش آسفالت، لکه‌گیری و شانه‌سازی دانست و افزود: همچنین در بخش ایمنی نیز در ۱۵‌کیلومتر این مسیر به‌زودی عملیات خط‌کشی انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۸‌میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وی هزینه کلی اجرای عملیات بهسازی و ایمن‌سازی در این محور را بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات راهداری عنوان و اظهار کرد: انتظار می‌رود با تکمیل این عملیات شاهد روان‌سازی ترافیک و ایمنی حمل‌ونقل در این محور که منتهی به بنادر جنوبی و

بندر امام خمینی می‌شود، باشیم.