مشهد- زهره الوندی: مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیمه‌شدگانی که به دلیل ناتوانی، کهولت سن و معلولیت برای مراجعه به مراکز درمانی با مشکلات جدی مواجه هستند در منزل به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

دکتر علی رضازاده افزود: در‌حال‌حاضر ۲۲۰نفر از بیمه‌شدگان ناتوان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مشهد در منزل ویزیت رایگان می‌شوند.

وی اظهار کرد: در فراخوانی که سال پیش در این خصوص صورت گرفته بود از بیمه‌شدگانی که واجد شرایط بودند در بیمارستان‌های فارابی، هفده شهریور و پلی کلینیک بلال حبشی ثبت نام به عمل آمد، که پس از جمع آوری اطلاعات و معاینات اولیه توسط تیم پزشکی، کسانی که به تایید این تیم رسیدند تحت‌پوشش طرح مذکور قرار گرفتند. وی در خصوص جایگزینی کارت هوشمند به جای دفترچه بیمه نیز گفت: این طرح کشوری هنوز در مرحله پایلوت بوده و جمع‌بندی نهایی در خصوص آن صورت نگرفته است. رضازاده به ارتقای کیفیت خدمات درمانی در مراکز درمانگاهی از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: این طرح ازجمله طرح‌های نوین درمانی برای بیمه شدگان این سازمان است.

وی گفت: براساس این طرح، بیماران مراجعه‌کننده به مراکز ملکی سازمان نوبت زمان دار داده می‌شود تا از اتلاف وقت این افراد جلوگیری به عمل آید که معاینه کامل بیمار و اخذ شرح حال کامل توسط پزشک از دیگر بخش‌های این طرح است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ایجاد مراکز معین بیمه در شهرستان‌های فاقد مراکز ملکی را نیز از دیگر طرح‌های اجرایی امسال دانست و گفت: در این طرح با یک مطب خصوصی و داروخانه در شهرستان‌هایی که درمانگاه تامین اجتماعی ندارند قرارداد ویژه‌ای منعقد کرده‌ایم تا بیمه شدگان بتوانند با پرداخت مبلغ اندکی معادل ۱۰درصد تعرفه‌های موجود، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند که باقی هزینه‌ها را نیز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان پرداخت می‌کند.