بندرعباس - نسترن جعفرپور: مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس از سرمایه‌گذاری ۵‌میلیارد دلاری در این منطقه طی ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس، دکتر بهمن عیار رضایی افزود: در حال حاضر نزدیک به سه ‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه در حال انجام است و بیش از دو میلیارد دلار نیز در حال تامین مالی یا تعیین پیمانکار یا تنظیم موافقت‌نامه است. وی اظهار امیدواری کرد، در برنامه ۵ ساله تمام این ۵‌میلیارد دلار به نتیجه برسد. عیاررضایی در ادامه جذب سرمایه‌گذاری را راهی برای تسریع حرکت اقتصادی به سوی توسعه و ایجاد اشتغال دانست و گفت: گسترش سریع سیستم تولید جهانی ضرورت تدوین قوانین جدیدی را برای تنظیم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به وجود آورده است و از آنجا که جذب سرمایه‌گذاری راهی برای تسریع حرکت اقتصادی به سوی توسعه و ایجاد اشتغال است، می‌تواند به عنوان اهرمی برای شتاب و توسعه و رشد اقتصادی به کار گرفته شود.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس با بیان اینکه علاوه‌بر موارد فوق سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به اصلاح نظام مدیریتی و تبادل تجربیات اقتصادی و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین منجر شود، گفت: منطقه ویژه تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده که کسب ۵۳‌درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های ثبت شده در مناطق ویژه کشور توسط منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال ۸۶ گویای آن است.

عیار رضایی افزود: بر اساس برنامه‌های بلندمدت با ساخت کارخانه‌های فولاد این منطقه به قطب تولید فولاد با ظرفیت تولید ۱۰‌میلیون تن در سال، قطب تولید آلومینیوم با ظرفیت تولید ۵۰۰‌هزار تن در سال، قطب تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی و فلزی با ظرفیت ۵۵‌میلیون تن در سال، قطب انرژی با ظرفیت سه هزار مگاوات تبدیل خواهد شد.