اهواز - کیوانه گرجی: فرماندار اهواز گفت: در سال جاری ۲۰‌میلیارد تومان اعتبار به شهرداری اهواز اختصاص می‌یابد.

عبدالعزیز فدعمی در دیدار از روند اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان اهواز گفت: با وجود کاهش ۲۸‌درصدی اعتبارات عمرانی استان، امسال از محل تملک دارایی‌ها، سرمایه و توسعه استان خوزستان حدود ۲۰میلیارد تومان به شهرداری اهواز اختصاص می‌یابد، این در حالی است که اعتبار سال گذشته ۱۸‌میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این اعتبار عمدتا به طرح‌های فضای سبز، پارک‌های محلی، پارک‌های ساحلی، جاده ساحلی، ساخت پارکینگ طبقاتی، زمین‌های ورزشی محلاتی، مکان‌های تفریحی، کمک به نهضت آسفالت و کمک به ساخت گورستان در اهواز اختصاص می‌یابد.

فدعمی در ادامه اعتبارات توسعه شهرستان اهواز را در سال ‌جاری ۳۶‌میلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: بسیاری از این طرح‌ها با اولویت مناطق محروم و در نظر گرفتن مرکز شهر اهواز اجرا می‌شوند. وی اظهار کرد: در توزیع این اعتبارات سعی شده است طرح‌هایی که برای تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال نیازمند اعتبار هستند، در اولویت قرار گیرند.

فدعمی خاطرنشان کرد: از محل این اعتبارات بخشی نیز به شهرداری‌های ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲۸‌میلیارد و ۲۸۳‌میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ساخت، تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی کلان‌شهر اهواز اظهار کرد: این اعتبار برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی شهری و روستایی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تخصیص یافته است. وی افزود: با توجه به اعتبارات ویژه‌ای که در سال‌های اخیر به ساخت، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در شهرستان اهواز اختصاص یافته است، خوشبختانه به بهبود قابل‌‌توجهی در این زمینه دست یافته‌ایم.

فدعمی تصریح کرد: در سال ‌جاری نیز تکمیل فضاهای آموزشی در حال ساخت، ساخت نمازخانه در مدارس و تجهیز هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار اهواز، اعتبار اختصاص‌یافته در بخش آموزش ابتدایی را ۳۶‌میلیارد و ۶۵۰‌میلیون ریال برای ساخت و تکمیل ۲۵ دبستان در حال احداث و تعمیر اساسی مدارس ابتدایی عنوان کرد.

فدعمی همچنین از اختصاص بیش از ۴۵‌میلیارد ریال به بخش آموزش راهنمایی برای تکمیل هشت باب مدرسه راهنمایی و احداث ۱۵ نمازخانه خبر داد.

فرماندار شهرستان اهواز اعتبار اختصاص‌یافته برای تکمیل ۱۴ باب دبیرستان و ۱۳ نمازخانه و تعمیر و تجهیز مدارس متوسطه را نیز ۳۰‌میلیارد و ۸۸۳‌میلیون ریال عنوان کرد و از اختصاص ۱۵میلیارد و ۷۰۰‌میلیون ریال به تکمیل و تجهیز هنرستان‌های این شهرستان خبر داد.