بیرجند- محمد قربانی: رییس اداره برق نهبندان گفت: این شهرستان ۱۵‌هزار و ۵۰۰ مشترک برق دارد و تاکنون ۲۰۰ روستای نهبندان برق‌رسانی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمدرضا عبدی در مراسم افتتاح گروه خط گرم اداره برق این شهرستان اظهار کرد: با تکمیل تجهیزات خط گرم سطح یک و ارائه آموزش‌های تئوری و عملی به کارکنان فنی مربوطه گروه خط گرم اداره برق نهبندان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور کاهش خاموشی‌های فشار متوسط و توازن برقراری انرژی الکتریکی و افزایش رضایتمندی مشترکان انجام می‌شود، تصریح کرد: این گروه با ۱۹۲ ساعت آموزش در کلاس‌های تئوری و عملی و اخذ گواهینامه کار با خط گرم عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

رییس اداره برق نهبندان اظهار کرد: ۵۰۰‌میلیون ریال برای بالابر مخصوص و تجهیزات مورد استفاده که از مرغوب‌ترین کالاهای تولیدی در دنیا بوده برای این خط هزینه شده است.

عبدی ادامه داد: تاکنون ۲۱۱ حلقه چاه کشاورزی در نهبندان برق‌دار شد و به منظور مساعدت با صاحبان چاه‌های کشاورزی شبکه فشار متوسط ۱۰۵‌هزار و ۵۰۰ متر نیز نزدیک‌سازی شده است.

وی افزود: برای برق‌دار کردن چهار روستای چاه‌ژاله‌ای، کوه‌لوله، خواجه دشتی و هیرد نیز ۵۳۳‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان هزینه شده است که در مجموع ۹۶ خانوار از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

رییس اداره برق نهبندان با بیان اینکه در سال جاری برای برق‌دار شدن چهار روستا به ۲۰۸‌میلیون و ۷۱۰‌هزار تومان اعتبار هزینه شده است و ۵۷ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند، خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان از نعمت برق برخوردار هستند.