اهواز - کیوانه گرجی: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از اجرای عملیات حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی توسط این شرکت خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات حفاری‌ این فازهای توسعه میدان پارس جنوبی از ابتدای سال آینده آغاز شود.

حیدر بهمنی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۲میلیارد دلار طرح دریایی در دست اقدام دارد که عملیات اجرایی آن‌ها به‌تدریج در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی عنوان‌کرد: در میدان هیدروکربوری کیش، حفر ۱۳ حلقه چاه را در دستور کار داریم که پیش‌بینی ‌می‌شود براساس برنامه زمان‌بندی عملیات حفاری این تعداد چاه، از یک ماه آینده آغاز شود.

بهمنی ادامه داد: در حال حاضر حفاری فازهای ۹ و ۱۰ میدان پارس‌جنوبی نیز در مراحل آخر است و به‌زودی کار در این فازها پایان می‌یابد. وی درخصوص طرح‌های خارج از کشور شرکت ملی حفاری ایران نیز گفت: باتوجه به توان بالای نیروهای متخصص شرکت ملی حفاری ایران و موفقیت‌های این شرکت در میادین نفتی کشور، امروز به دنبال حضور هرچه فعال‌تر در طرح‌های بین‌المللی هستیم. بهمنی گفت: همچنین طرح ارائه خدمات فنی و عملیات سیمان و اسید، ازجمله طرح‌های شرکت ملی حفاری ایران در خارج کشور است که در کشور لیبی به اجرا گذاشته می‌شود. براساس برنامه زمان‌بندی عملیات اجرایی این طرح تا شش ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین از واگذاری طرح حفاری در کشور ترکمنستان که پیش‌تر توسط این شرکت در حال اجرا بود، به شرکت حفاری شمال خبر داد.