گروه استان‌ها - معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب قم از افزایش میزان آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی روی آب قم خبر داد و گفت: سه ماه اول سال جاری بیش از ۱۳‌هزار و ۶۰۰ مورد آزمون‌های مختلف روی آب قم انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، توکلی‌بینا در جلسه کارگروه تخصصی آب و فاضلاب استان در حوادث غیرمترقبه افزایش آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی روی آب قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هر چند مقدار منابع آبی قم به شدت کاهش یافته است؛ اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که آب داخل شبکه شهری قم صد‌درصد سالم و بهداشتی است.

وی با اشاره به این که روزانه ۷۳ آزمون کلرسنجی روی آب قم انجام می‌گیرد، گفت: طی سه ماه اول سال جاری بیش از ۱۳‌هزار و ۶۰۰ مورد آزمون‌های مختلف روی آب قم انجام شده است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان در پایان مطلوبیت بهداشتی آب قم را بالاتر از استاندارد کشوری عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس گزارشات مرکز بهداشت استان، شاخص مطلوبیت بهداشتی شبکه آب در کشور ۹۵‌درصد است که این شاخص برای شبکه آب قم از ۵/۹۷درصد مطلوبیت برخوردار است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه، وضعیت آب قم در ۶ماه دوم سال جاری را نگران‌کننده دانست و بر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب توسط همه شهروندان تاکید کرد.

رضوی با اشاره به کاهش ۵۰درصدی ذخیره آب سد ۱۵خرداد به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب قم نسبت به سال گذشته اظهار داشت: هم‌اکنون کمتر از ۳۵‌میلیون مترمکعب آب در سد ۱۵ خرداد وجود دارد که تنها تا پایان مهرماه امکان برداشت ثقلی از آن وجود دارد.