اصفهان - خبرنگار دنیای اقتصاد: با امضای قرارداد همکاری بین مجتمع پتروشیمی رجال و شرکت coperion آلمان ظرفیت تولید پتروشیمی رجال به ۱۶۰‌هزار تن محصول ارتقا خواهد یافت. حمید رضا رجالی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی رجال با اعلام این خبر افزود: در شرایط کنونی برای تامین نیاز بازار داخل و خارج کشور به گریدهای مختلف پروپیلن، مدیریت این مجتمع بر آن شد تا گامی موثر برای افزایش ظرفیت خود بردارد که بر این اساس قرارداد خرید تجهیزات مورد نیاز برای نصب، اجرا و راه‌اندازی فاز دوم این مجموعه با شرکت‌های خارجی منعقد شد.

وی افزود: این تجهیزات به طور عمده عبارتند از: واحد انتقال پودر و گرانول و واحد اکستروژن که قرارداد خرید این تجهیزات از سوی مدیریت شرکت پتروشیمی رجال به عنوان کارفرما و شرکت آلمانی coperion به عنوان سازنده منعقد شده و امید می‌رود با بهره‌برداری از فاز دوم این مجتمع در اوایل سال ۹۰، شاهد رشد ۱۰۰‌درصدی تولیدات این مجتمع باشیم.

رجالی در ادامه گفت: این مجتمع در سال ۸۰ با هدف تولید، بازاریابی و فروش گرانول پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام و در دو فاز که ظرفیت هر کدام ۸۰‌هزار تن در سال است، ساخته شد.