ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار مازندران گفت: با وجود طبیعت بکر و نیروی انسانی متخصص، مازندران می‌تواند به عنوان قطب اول فن‌آوری اطلاعات در کشور تبدیل شود.

سید محمد کریمی، استاندار مازندران در مراسم ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (it) ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و مشکلات این حوزه گفت: ایجاد تحول در نظام اداری، اجتماعی و دانشگاهی برای دستیابی به یک راهکار مناسب در زمینه it ضروری است.

کریمی خواستار اشاعه فرهنگ نوین فن‌آوری اطلاعات در استان شد و افزود: مازندران با وجود زمینه‌های مستعد و قابلیت‌های گوناگون، توانایی ایجاد ظرفیت استثنایی و جدید در دنیای فن‌آوری را دارد.وی نزدیکی به مرکز کشور را یکی از مزیت‌های استان برشمرد و اظهار کرد: با وجود طبیعت بکر و نیروی انسانی متخصص، مازندران می‌تواند به قطب اول فن‌آوری اطلاعات در کشور تبدیل شود.استاندار مازندران افزود: بیش از ۸۰‌درصد جوانان استان تحصیلکرده و دارای نبوغ بالا هستند که در صورت فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت این افراد، شرایط مهاجرت آنان به سایر استان‌ها از بین خواهد رفت. وی تصریح کرد: بکارگیری این افراد می‌تواند موتور محرکی برای رشد صنعت استان محسوب شود.

کریمی بر آموزش همگانی و آشنایی مردم با فن‌آوری نوین تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز جدید رشد و فن‌آوری در شهرها و روستاها یکی از عوامل مهم شکوفایی انفورماتیک در استان خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: اگر به‌دنبال افزایش درآمد و اشتغالزایی در استان هستیم، باید نظریه‌ها را به مرحله اجرا گذاشته و مراکز رشد دانشگاهی را به پارک‌های فناوری اطلاعات تبدیل کرد.