مشهد - زهره الوندی: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دو میلیارد و ۴۰۰‌میلیون روز سابقه بیمه‌شدگان در تامین اجتماعی استان سامان‌دهی و احیا شد.

دکتر حسین امیری افزود: این میزان معادل دو میلیون نفر سابقه ماهانه بیمه‌شدگان است که با بررسی ۱۰ کامیون سند در شعبات تامین اجتماعی استان احیا شده است.

وی گفت: احیای این میزان سابقه موجب شده است تفاوت شبه سابقه موجود در دست بیمه‌شدگان و سابقه آنان در اسناد موجود در این سازمان به نفع بیمه‌شدگان آشکار شود.

وی با بیان اینکه، این سوابق سوابقی هستند که به هر دلیلی در سیستم ثبت نشده‌اند و تنها با بررسی اسناد قابلیت شناسایی و احیا را داشته است، گفت: با این اقدام شمار بالایی از افراد تحت‌پوشش که در انتظار دریافت مستمری یا حق بیمه بازنشستگی بودند از حقوق حقه خود بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در تامین اجتماعی تحت‌هیچ شرایطی اسناد قابل امحا نیستند، گفت: این اسناد متعلق به افراد هستند و در شرایط کاملا امن نگهداری می‌شوند.

امیری اظهار کرد: هم‌اینک ۷۶‌هزار مستمری‌بگیر بازنشسته در استان داریم که به همراه افراد تبعی آنان تامین اجتماعی خراسان رضوی سالانه به ۱۱۰‌هزار نفر مستمری بازنشستگی پرداخت می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی در ادامه گفت: ۳۹‌درصد جمعیت استان تحت‌پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی گفت: هم‌اینک ۶۰۰‌هزار نفر از جمعیت استان تحت‌پوشش این سازمان هستند که نسبت به سال قبل شمار افراد تحت‌پوشش ۱۷‌درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم این میزان را به ۵۰‌درصد تا پایان سال‌جاری برسانیم؛ زیرا معتقدیم همه اقشار مردم با توجه به سطح مطلوب خدمات در تامین اجتماعی برای بیمه شدن به این سازمان بیش از گذشته مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و منطقه بی‌نظیر است، گفت: ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تحت‌پوشش در تامین اجتماعی با هدف سودآوری نیست، بلکه با هدف خدمت و حمایت تهیه و تنظیم شده است.

او اظهار کرد: با توجه به شیب خدمت رسانی به افراد تحت‌پوشش در تامین اجتماعی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه هیچ فردی در استان بدون پوشش بیمه‌ای نخواهد بود.

وی گفت: تاسیس کانون‌های بازنشستگی در کلیه شهرستان‌های استان با هدف پیگیری مطالبات بازنشستگان در استان از اقدامات مثبت و مورد رضایت بازنشستگان است که در دولت نهم محقق شد.