تبریز - اسد فلاح: مدیر عامل مجتمع صنعتی معدنی مس سونگون گفت: کارخانه تغلیظ این مجتمع هم اکنون با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال در حال فعالیت است.

مهندس رضا شریفی در همایش هم‌اندیشی توسعه شهرستان ورزقان که در سالن اجتماعات مجتمع صنعتی مس سونگون برگزار شد، افزود: ۲۹۰‌هزار تن کنسانتره مس با عیار ۳۱‌درصد از زمان راه‌اندازی این کارخانه از سال ۸۵ تاکنون در این مجتمع تولید و عرضه شده است.

وی به طرح‌های توسعه این مجتمع صنعتی‌ومعدنی اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون کارخانجات تولید اسید سولفوریک، پالایشگاه مس، کارخانه ذوب مس و واحد تولیدی مولیبدن با ۳‌هزار تن ظرفیت تولید با مشارکت بخش خصوصی و طرف‌های خارجی در دست اجرا قرار دارد. شریفی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌ها که در سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ۸‌هزار‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیر عامل مجتمع صنعتی‌ومعدنی مس سونگون افزود: دولت برای راه‌اندازی تاسیسات صنعتی و معدنی موجود در این مجتمع تاکنون‌هزار و ۸۰۰‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اولیه کارخانه تغلیظ مس سونگون در آذربایجان شرقی در مرحله اولیه طراحی ۹۰۰ تن خاک مس در ساعت بوده است. معادن غنی مس منطقه سونگون در شهرستان ورزقان در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

شهرستان ورزقان با ۴۴‌هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۷ کیلومتری شمال شرق تبریز قرار دارد.