ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: وزیر راه‌و‌ترابری از افتتاح جاده سرباز شهرستان ساری تا دو هفته آینده خبر داد.

بهبهانی در دیدار از طرح‌های راه این شهرستان و کمربندی جنوبی ساری با اعلام این مطلب افزود: طراحی ساخت پل غیرهم‌سطح در ورودی کمربندی جنوبی ساری تا نیمه مردادماه باید به پایان برسد تا بتوان پیمانکار آن‌ را از طریق مناقصه مشخص و این طرح را تا سه ماه آینده اجرایی کرد.

بهبهانی که از منطقه تملک شده ادامه ساخت کمربندی شمالی ساری بازدید می‌کرد، با اشاره به کسری بودجه ۵۵درصدی وزارت راه و ترابری گفت: برای آزادسازی ادامه ساخت این راه، در صورت افزایش بودجه از سوی مجلس، اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

مقام عالی وزارت راه در ادامه بازدید از روند ساخت این کمربندی بر رعایت و کنترل کیفیت راه‌سازی تاکیدکرد و گفت: این طرح در حدود سه دهه در دست ساخت است که قسمت اعظم آن در سال‌های اخیر نهایی شده و برای بهره‌برداری موقت از این طرح راه عبوری در کنار پل غیرهم‌سطح سمسکنده ساخته می‌شود.

وی همچنین از پایان ساخت پل غیرهم‌سطح در تقاطع کمربندی شمالی با بزرگراه ساری- نکا تا مهر ماه آتی خبر داد و تصریح کرد: معاونت زیرساخت و توسعه حمل‌و‌نقل وزارت راه‌ و ترابری با حضور در محل این طرح‌ها تمامی موانع این کارگاه‌ها را بررسی و نسبت به حل مشکلات پیش‌روی آن اقدام خواهد کرد.

بهبهانی همچنین با حضور در محل طرح جاده دسترسی به فرودگاه بین‌المللی ساری، گفت: در جاده ۶۰۳۹ متری دسترسی به فرودگاه ۶ دهنه پل احداث گردید که با توجه به آماده بودن زیرسازی‌های این جاده یک باند آن تا چند ماه آینده قابل تردد برای وسایل نقلیه خواهد بود.

وزیر راه در این بازدید که استاندار مازندران نیز وی را همراهی می‌کرد، در خصوص چهاربانده کردن محور گدوک نیز گفت: در این محور کار ساخت یک تونل جدید به طول ۳۰۰ متر آغاز شده است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ولی تا پایان این طرح، با ساخت یک راه فرعی می‌توان از محور چهاربانده ورسک به کدوک و نیز ۲۰ کیلومتراز همین جاده که به قائم شهر منتهی می‌گردد، بهره‌برداری کرد.