مشهد- زهره الوندی: مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق در مشهد خبر داد. دکتر سعید عبدالحسینی در نشستی با رسانه‌ها افزود: این کنگره با همکاری انجمن جراحان قلب اروپا، آسیا و نیز انجمن جراحان قلب ایران از تاریخ ۳۱ تیرماه تا دوم مرداد ماه امسال در این بیمارستان برگزار می شود.

وی گفت: آگاهی و آشنایی پزشکان داخل کشور با تازه‌ترین یافته‌های علمی و تحقیقاتی وجراحی در زمینه قلب و عروق‌، تبادل تجربه بین جراحان و متخصصین داخلی و قلب و رادیولوژی در مورد روش‌های تشخیص ودرمان بیماری‌های قلب و آشنایی پرستاران‌، همکاران بازتوانی و پروفیوژنیست‌ها با علم مراقبت و بازتوانی بیماران جراحی قلب از مهم‌ترین اهداف این کنگره بین‌المللی است.

عبدالحسینی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۳۰۰ مقاله علمی از ۴۰۰ متخصص ایرانی و خارجی از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، افزود: حضور رییس انجمن جراحان قلب دنیا و تعداد زیادی از استادان و متخصصان قلب آمریکا و اروپا در این کنگره بیانگر وزن علمی بسیار بالای این کنگره است.

بر اساس این گزارش در این کنگره از کشورهای جهان مانند هند، تاجیکستان، پاکستان، آمریکا و اروپا و بیشتر کشورهای آسیایی شرکت و پیشرفت‌هایی خود را در زمینه قلب و عروق مطرح می‌کنند.