بیرجند- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: رییس دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: به دانشجویانی که رتبه آنان در آزمون سراسری کمتر از ۱۰۰۰ شود و این دانشگاه را انتخاب کنند، ماهانه ۵۰هزار تومان بورسیه، خوابگاه و سلف سرویس رایگان داده می‌شود و به دانشجویان دارای رتبه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نیز خوابگاه و سلف سرویس رایگان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۰۰ دانشجو در سه رشته مهندسی معدن با گرایش استخراج، مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار و مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی در مقطع کارشناسی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دکتراحمد امیرآبادیزاده در جمع خبرنگاران تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰ نفر دانشجوی دوره دکترا از طریق وزارت علوم برای این دانشگاه بورسیه شدند.

وی در ادامه از پذیرش دانشجو در مهر ماه امسال در دو رشته مهندسی عمران با گرایش عمران و مهندسی تکنولوژی ساخت تولید با گرایش قالب سازی در مهر ماه امسال در این دانشگاه خبر داد. وی گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در مهرماه و ۱۲۰ تا ۱۴۰ دانشجو در بهمن ماه امسال به بیش از ۷۰۰ دانشجو افزایش می‌یابد. وی اظهار امیدواری کرد که تا سه سال دیگر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دانشگاه بتواند وارد بخش تحصیلات تکمیلی شود.