شیراز - خبرنگاردنیای اقتصاد‌: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افزایش ۷۰‌درصدی قابلیت فنی و ایمنی مدارس کشور خبر داد.

مرتضی رییسی که برای بررسی روند بازسازی مدارس تخریبی به شیراز سفر کرده بود با اعلام این خبر و با اشاره به روند مقاوم‌سازی مدارس کشور گفت: در سال ۸۴ به منظور تخریب و بازسازی ۱۳۲‌هزار کلاس درس و مقاوم‌سازی ۱۲۶‌هزار کلاس درس دیگر که در مقابل خطرات ایمن نبودند و قابلیت فنی نداشتند‌، ۷‌هزارو ۵۰۰‌میلیارد تومان اعتبار ویژه از صندوق ذخیره ارزی کشور اختصاص یافت که در سه سال اول برنامه ۲‌هزار و ۷۰‌میلیارد تومان آن پرداخت شد و در سال جاری نیز مقرر شده است، ۵۱۷‌میلیارد تومان دیگر آن تامین شود.

وی افزود: با این حال این میزان اعتبار تنها مربوط به ایمن‌سازی و بهسازی مدارسی که در سنوات اخیر شناسایی شده‌اند، صرف شده و برای بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی دیگر جوابگو نیست.

احمد دست‌نیان‌، مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۶‌هزار کلاس درس تخریبی در این استان اظهار کرد: در سه سال اخیر ۲‌هزارو ۲۰۰ باب از این کلاس‌ها بازسازی شده‌اند و بازسازی بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ کلاس دیگر نیز در حال اجرا است. وی افزود: ۵۰‌درصد این کلاس‌ها در مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.