راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب ساری تا پایان امسال

۴۴هزار کنتورفرسوده آب در استان مازندران تعویض شد

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: سال گذشته ۴۴هزار کنتور فرسوده آب در سطح استان تعویض شد و تعویض ۲۵هزار کنتور فرسوده دیگر نیز در برنامه سالجاری قرار دارد که در حال انجام است.

محمدعلی سلیمی با اعلام این مطلب متوسط مصرف آب در استان به ازای هر مشترک را ۲۱مترمکعب عنوان کرد و متذکر شد: یکی از عوامل افزایش مصرف آب در کشور پایین بودن تعرفه‌های آب است.

سلیمی قیمت تمام شده هرمتر مکعب آب را ۳۰۰ تومان اعلام کرد و یادآور شد: درحالی که هر مشترک ۱۳۶ریال پرداخت می‌کند، این مساله در استان مازندران بیشتر مشهود است به طوری‌که با توجه به پایین بودن تعرفه ۱۴درصد از مشترکان استان که خوش نشین یا همان صاحبان ویلاها هستند آب بهای خود را پرداخت نمی‌کنند و از پرداخت معاف هستند این امر ما را در امر خدمت‌رسانی با مشکل مواجه کرده است. وی افزود: اگر ما قیمت تمام شده آب بها را از مشترکان خود دریافت کنیم می‌توانیم باسرعت و شتاب بیشتر طرح‌های خود را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به نحوه بازسازی و احیای چاه‌های فرسوده گفت: طی دوسال گذشته توانسته‌ایم تعدادی از چاه‌ها را بازسازی و احیا کنیم، طی همین مدت توانسته‌ایم حجم آبدهی چاه‌ها را۸۵۰ لیتر در ثانیه افزایش دهیم. سلیمی تصریح کرد: دربخش تامین آب طی دوسال گذشته ۲۳ حلقه چاه حفر شدوحفر ۱۰ حلقه چاه دیگر در بخش تامین و بازسازی چاه‌های قدیمی نیز در برنامه‌های این شرکت پیش‌بینی شده است، هم‌اکنون نیز حفر ۶ حلقه چاه در دست اجرا است و تا پایان امسال تمامی آنها اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با اجرای برنامه توسعه شبکه فاضلاب استان در برنامه سالجاری نیز گفت: در این بخش طی دو سال گذشته ۲۳۷ کیلومتر کار انجام شده است و ساخت هفت واحد ایستگاه پمپاژ، ادامه کار تصفیه‌خانه ساری، آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهر تنکابن و... پیش‌بینی شده است. این مقام مسوول با یادآوری اینکه مطالعات طرح فاضلاب در شهرهای ساری، بابل، جویبار، بابلسر، نوشهر، چالوس و تنکابن در دست اجرا است، افزود: مطالعات طرح فاضلاب ۱۱ شهر دیگر نیز دردست مطالعه است و کارهای اجرایی تصفیه خانه ساری نیز آغاز شده است. وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این طرح باشیم.

سلیمی در ادامه تعداد انشعابات کار شده در بخش فاضلاب استان را ۱۷هزار فقره و تعداد انشعاب فاضلاب جاری شده را ۲۸۳۰ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد ۳۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام این مطلب که اصلاح ۳۹ کیلومتر و توسعه ۵۱ کیلومتر شبکه در برنامه‌های سالجاری این شرکت پیش‌بینی شده است به تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته پرداخت. وی فعالیت‌های انجام شده در بخش اصلاح شبکه را بارشد ۱۵۱درصدی نسبت به سال گذشته ۹۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در بخش توزیع شبکه ۱۱۸ کیلومتر کار شد که نسبت به عملکرد و تعهد شرکت ۱۶۹درصد افزایش داشته است، در بخش فاضلاب نیز ۱۰۳درصد از تعهدات عملی شده است ، در بخش تامین نیز ۷۹ کیلومتر کار انجام شد.