افتتاح دو پست بزرگ برق در شهرستان جاسک

بندرعباس- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: دو پست بزرگ برق در شهرستان جاسک استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این پست‌ها با اشاره به اهمیت برق در مسیر توسعه گفت: امروزه اهمیت انرژی برق به عنوان یک امر زیربنایی، در دنیای توسعه‌یافته و در حال توسعه بر کسی پوشیده نیست و نقش این انرژی در توسعه، نقشی محوری و درجه یک است.

عبدالعلی صاحب محمدی افزود: اجرای طرح‌های مهم و زیربنایی نظیر ایجاد پست برق و خطوط انتقال نیرو نشان از اراده و توجه خاص دولت به مناطق کمتر توسعه یافته بوده که در این میان شهرستان جاسک بر پایه زیربناهای ایجاد شده، توسعه سریع خود را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه در همه نقاط استان شاهد توسعه با استفاده از تکنولوژی جدید و کارآمد در صنعت برق هستیم و توفیقات صنعت برق زمینه‌ساز ایجاد تحول مثال زدنی در صنایع بزرگ استان شده است.

به گفته استاندار هرمزگان، ازجمله افتخارات صنعت برق استان آن است که در استفاده از تکنولوژی‌های برتر این صنعت همپای استان‌های برخوردار کشور پیش می‌رود و این امر ثابت می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به ساخت دو پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت G.I.S در شهرستان جاسک که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این طرح از تکنولوژی برتر روز برخوردار است. عبدالرسول پیشاهنگ افزود: با توجه به توسعه روزافزون انرژی برق و کاربرد وسیع آن در همه ابعاد توسعه، بستر مناسبی را فراهم کرده‌ایم تا این انرژی به بهترین شکل ممکن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که در بهره‌برداری بهینه از شبکه تحت پوشش و پایداری آن موثر است ارتقای تکنولوژی ایجاد پست‌های فوق توزیع و انتقال نیرو است که خوشبختانه برق منطقه‌ای هرمزگان در سطح کشور جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است. به گفته پیشاهنگ؛ این پست‌ها برای مناطق با اقلیم هرمزگان که از نظر عوامل جوی از قبیل؛ حرارت، رطوبت، توفان، گرد و خاک در معرض تهدید مستقیم قرار دارند بسیار مناسب هستند، چراکه در این نوع پست‌ها به لحاظ وجود محفظه‌های فلزی پرشده از گاز SF۶ که قسمت‌های برق‌دار در آنها قرار دارند.

وی یادآورشد: با بهره‌برداری از این دو پست، ظرفیت تولید برق در جاسک به چهار برابر نیاز فعلی رسید.

مدیر عامل برق منطقه‌ای با بیان اینکه این دوپست با یک خط به طول ۳۰۰کیلومتر از نیروگاه «خلیج فارس» بندرعباس تغذیه می‌شوند، یادآور شد: به زودی دوپست یاد شده از نیروگاه چابهار تغذیه می‌شوند و پست‌های گابریک، لیردف و کوه مبارک را نیز تغذیه می‌کند.

پیشاهنگ با بیان اینکه خط ۲۳۰ کیلوولت زرآباد به جاسک به طول ۱۷۰ کیلومتر با هزینه ۲۷میلیارد ریال نیز رو به اتمام بوده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، راه‌اندازی خط ۶۳ کیلوولت جاسک به کوه مبارک به طول ۱۰۰ کیلومتر و توسعه پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت جاسک را از دیگر طرح‌های دردست اقدام شهرستان جاسک عنوان کرد.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۰۰میلیارد ریال طرح برق در شهرستان جاسک در دست اجرا است که با تکمیل آن جهش کم‌نظیری را در تامین برق پایدار و مطمئن برای هر امر توسعه‌ای شاهد خواهیم بود.