بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: سه طرح آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی طی هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. علی‌اکبر بسکابادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: برای این طرح‌ها که در روستاهای سیاه‌دره، سفال‌بند، کفاز، دامدامه و شهرک درح سیاه‌بیشه راه‌اندازی می‌شوند، ۱۰میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در گردهمایی مدیران اداره‌های آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان خراسان جنوبی ۸۷هزار مشترک آب روستایی وجود دارد، تصریح کرد: وضعیت منابع آبی استان دچار بهبود چندانی نشده است، به طوری که در حال حاضر در شهرستان سربیشه ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

بسکابادی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در برنامه توسعه چهارم ۱۶۸ لیتر است، افزود: این سرانه در روستاهای استان خراسان جنوبی ۱۱۰ لیتر است. وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم روستاهای استان نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب شد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی سربیشه نیز با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۷۲ آبادی دارای سکنه است، گفت: از این تعداد ۱۰۴ آبادی آبرسانی شده است که منبع تامین آب این روستاها از ۱۲ حلقه عمیق، ۹ حلقه چاه نیمه عمیق و تعداد قنات تامین می‌شود.