اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تولید میانگین روزانه ۳‌میلیون و ۱۲۰ بشکه نفت خام دراین شرکت در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

علی آغاجری افزود: این رقم معادل ۹۹‌درصد برنامه است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بشکه در روز به صادرات و بقیه به تامین سوخت و تامین محصولات جانبی به عنوان خوراک پالایشگاه‌های کشور اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال گذشته به حدود ۱۰۰‌درصد برنامه افزایش تولید نفت دست یافت، افزود: برنامه افزایش تولید نفت خام در این شرکت ۳۱۲ بشکه بوده که با تلاش کارکنان این رقم به میانگین ۳۲۸ بشکه در روز رسیده است.

وی در ادامه به تزریق گاز در میدان‌های نفتی اشاره کرد و گفت: در این مدت در میادین نفت تحت مدیریت این شرکت شامل؛ گچساران، بی‌بی حکیمه، لب سفید، هفتکل، مارون، رامشیر، کرنج، پارسی، کوپال و آغاجری به طور میانگین روزانه ۴/۹۱‌میلیون مترمکعب گاز تزریق شده است.

وی با مهم دانستن عملیات تزریق در میادین نفت اذعان کرد: تزریق گاز، مناسب‌ترین روش برای افزایش بازیافت ذخایر نفت در مخازن تشخیص داده شده است که با هدف تثبیت فشار مخزن و در نهایت افزایش ضریب بازیافت، استخراج نفت انجام می‌شود.

آغاجری تصریح کرد: هم‌اکنون برای تمام میدان‌های نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب برنامه تزریق در نظر گرفته شده که تاسیسات مورد نیاز برای برخی از میدان‌ها مانند نرگسی و لب سفید در حال ساخت و برای دیگر میدان‌ها در حال مطالعه است.