تبریز- اسد فلاح: مدیرعامل قطار شهری تبریز گفت: فاز اول خط یک قطار شهری تبریز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام عبابافی افزود: در این راستا اقدامات لازم برای خرید ۲۱ رام قطار، متشکل از ۱۰۵ دستگاه واگن از یک شرکت معتبر اروپایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: هر رام قطار متروی تبریز، شامل پنچ دستگاه واگن مسافربری خواهد بود که هر دو دقیقه یک بار اقدام به جابه‌جایی مسافران در طول شش ایستگاه فاز نخست خط یک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روند حفاری بخش زیرزمینی خط یک قطار شهری تبریز به خوبی پیش می‌رود، اضافه کرد: هم‌اکنون دستگاه حفاری شماره یک قطار شهری تبریز به نام سهند با حفر دو کیلومتر از تونل این خط از مقابل دانشگاه تبریز به حوالی چهارراه بهشتی رسیده است.

مدیرعامل قطار شهری تبریز تشریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، فعالیت دستگاه حفاری شماره دو این قطار شهری، با نام سبلان نیز در باند جنوبی خط یک مترو آغاز شده است.

وی یادآور شد: مسیر شش کیلومتری فاز اول خط یک قطار شهری تبریز آماده بهره‌برداری بوده و حفاری مسیر دو ایستگاه انتهایی این خط به شماره‌های ۱۷ و ۱۸ به طول دو کیلومتر نیز به صورت دستی انجام می‌گیرد که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی طرح قطار شهری تبریز همزمان با کلان‌شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد در سال ۸۰ آغاز شد و تاکنون افزون بر دو هزار و ۸۰۰میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

این در حالی است که عملیات اجرایی فاز نخست خط اول قطار شهری تبریز به طول شش کیلومتر از پارک ایل‌گلی این شهر تا فلکه دانشگاه پایان یافته و استفاده از آن معطل تامین واگن است.