گروه استان‌ها - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بحث خشکسالی و کم آبی را در قم جدی دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از آب وظیفه همه مردم و مسوولان استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی در ششمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب در حاشیه بازدید از سد۱۵ خرداد، مشکل کم آبی سال جاری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه بارش‌های فروردین ماه، در پایین دست سد ۱۵ خرداد رخ داده و تاثیر مثبتی بر افزایش حجم ذخیره آب سد ۱۵ خرداد نداشته است و کماکان مشکل کم آبی برای قم با جدیت بیش از پیش پابرجاست.

وی افزود: این امر دغدغه خاطر مدیران آب استان را به همراه داشته است به همین سبب تدابیری اندیشیده شده است تا مردم امسال را بدون مشکل در تامین آب سپری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه، نقش تاثیرگذار مردم را در زمینه صرفه جویی در مصرف آب متذکر شد و اظهار کرد: مردم باید باور کنند بحث خشکسالی و کم آبی در قم جدی است و باید در استفاده از این مایع حیاتی دقت لازم را داشته باشند.

وی اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای برداشت آب از سد ۱۵ خرداد و تامین آب شهرک‌های اطراف قم مثل شهرک پردیسان و‌... را در کاهش مشکلات کم آبی مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تدابیری که اندیشیده شده است، در صورتی که مردم در استفاده صحیح از آب و صرفه جویی در مصرف آن، دقت لازم را داشته باشند، می‌توانیم امسال را بدون مشکل سپری کنیم. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این بازدید با اشاره به خشکسالی سال گذشته و فقدان سیلاب در بالادست سد۱۵ خرداد، ذخیره کنونی این سد را کمتر از ۳۹‌میلیون متر مکعب دانست و اظهار کرد: از بدو تاسیس تاکنون کاهش آب تا این حد در سد بی سابقه بوده است.

سیدمحسن ثمره‌هاشمی بهسازی ۱۷ حلقه چاه در منطقه علی آباد و داخل شهر قم، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه جدید، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ از ۷۵۰ به ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه، مدیریت مصرف و کنترل فشار شبانه روزی شبکه را از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب جهت مقابله با خشکسالی و تامین و توزیع بی وقفه آب در شهر قم بر شمرد.