موزه مردم شناسی چناران با حضور مدیر کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور و سایر مسوولان استانی افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین فرهانی در مراسم افتتاح این موزه افزود: موزه مکانی است که فکرها و اندیشه‌ها را حفظ و نگهداری و معرفی می‌کند و حاصل فکر و اندیشه گذشتگان امروزه در موزه‌ها است.

مدیر کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور با بیان اینکه تمام اشیای موزه زائیده فکر و هنر و خلاقیت گذشتگان است، گفت: موزه‌ها بخشی از میراث ایرانیان است و معنویت بخشی از این میراث است.

وی با بیان اینکه موزه‌ها می‌توانند اتحاد و انسجام قومیت‌ها را در همه عصرها حفظ کنند و برای مردم راهنما باشند، خاطر نشان کرد: موزه‌های مردم شناسی قدمت تاریخی و فرهنگی را نشان می‌دهند و نشان دهنده افکار تاریخی آنان است.

در ادامه محسن لشگری، رییس سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: حضور قومیت‌ها با تنوعات فرهنگی، اجتماعی، غذایی و زبانی بهترین ویژگی برای جذب گردشگر است. وی افزود: یک سوم زائرین به مشهد مقدس از شهر چناران عبور می‌کنند و با برگزاری همایش‌های مختلف و ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی می‌توان مردم را به جاذبه‌های فرهنگی و توریستی جذب کرد.