بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس دایره دفاتر خدمات بانکی پست بانک خراسان جنوبی گفت‌: درحال حاضر ۱۶۲ دفتر خدمات بانکی روستایی توسط پست بانک در استان فعال می‌باشند که تا پایان امسال ‌این تعداد به ۱۹۲ دفتر افزایش خواهد یافت‌.

سهیل سلیمانی افزود‌: پست بانک به عنوان یکی از بانک‌های دولتی و تنها بانکی است که ریسک ‌ایجاد باجه‌های روستایی را پذیرفته و در ‌این زمینه انجام وظیفه می‌کند.

وی یادآورشد‌: طبق اساسنامه‌، پست بانک در نقاط کور و دور افتاده که بعضا ریسک قابل توجه‌ای درنظام بانکداری دارد توانسته باجه‌های بانکی در روستاها و شهرهای کشور راه‌اندازی کند.

رییس دایره دفاتر خدمات بانکی پست بانک استان اظهار کرد‌: دفاتر روستایی در سطح استان آماده ارائه تمامی خدمات بانکی شامل افتتاح انواع حساب‌های بانکی از قبیل سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، بلند مدت و جاری و همچنین قبول قبوض می‌باشند.

وی اضافه کرد‌: تمامی حساب‌های قرض‌الحسنه مشمول دریافت جوایز نقدی‌، سفر حج‌، خودرو و تسهیلات هستند.

سلیمانی به کسب مقام نخستict خراسان جنوبی به لحاظ کمی‌وکیفی طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد‌: هم اکنون تعداد ۲۶ دفتر خدمات بانکی شهری در استان راه‌اندازی وآماده ارائه خدمات بانکی به تمامی هم استانی‌ها است.

به گفته وی تعداد ۲۳ دستگاه POS بین دفاتری که فعالیت بانکی بیشتری داشته‌اند به صورت امانی توزیع و آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه همکاری پست بانک با اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در خصوص پرداخت مستمری مددجویان ‌این نهاد خبرداد و گفت‌: در حال حاضر مستمری مددجویان روستاهای نهبندان‌، سربیشه و فردوس توسط پست بانک پرداخت می‌شود که در بعضی از روستاها این عملیات اجرایی و حساب وجوه دهیاری‌ها نیز به ‌این دفاتر انتقال یافته است.

رییس دایره دفاتر خدمات بانکی پست بانک استان‌، بیشترین میزان پرداخت سود سهام عدالت در استان توسط پست بانک اعلام کرد و یادآور شد‌: در مرحله اول بالغ بر ۴۰هزار و۶۴۱ برگ سود سهام عدالت به متقاضیان پرداخت گردیده و در مرحله دوم نیز ۱۳هزار برگ سود سهام عدالت نیز در حال توزیع و پرداخت است.

وی اظهار کرد‌: تمامی دفتر شهری و روستایی می‌توانند با ورود به سیستم ‌اینترنتی سهام عدالت نسبت به پرداخت سود سهام در هر نقطه از کشور به ذینفع اقدام کنند.

سلیمانی گفت‌: تا پایان سال جاری کلیه دفاتر روستایی پست بانک در استان به نرم افزارon Iine سیما مجهز که با‌ این اقدام به سیستم شتاب بانک‌های دیگر متصل خواهد شد.