مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: به‌زودی آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی استان که از مصوبات دور اول سفرهیات دولت به استان است با همکاری شرکت پالایش نفت تبریز به بهره برداری می رسد.

غلامرضا امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: هم‌اکنون ساختمان این آزمایشگاه از ۱۰۰‌درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و در حال خرید تجهیزات است.

وی در ادامه از افتتاح آزمایشگاه جدید بسته‌بندی مواد غذایی استان در ارومیه تا پایان نیمه اول سال خبر داد و بیان کرد: هدف از تاسیس این آزمایشگاه انجام آزمون‌های بسته‌بندی است و برای خرید تجهیزات آن یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

امینی در ادامه در خصوص ایجاد آزمایشگاه‌های خصوصی در استان گفت: مجوز تاسیس دو آزمایشگاه مواد غذایی توسط بخش خصوصی صادر شده است که با استفاده از تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰‌میلیون ریال در استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از این دو آزمایشگاه، آذربایجان غربی در زمینه فرآورده‌های نفتی، ساختمان و بسته‌بندی از آزمایشگاه‌های مرکز کشور بی نیاز شده و توانایی خدمات‌رسانی به سایر استان‌ها را دارد.

امینی یادآور شد: هم اکنون ۱۳ آزمایشگاه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در زمینه‌های مختلف در سطح استان فعالند که طی سال گذشته هشت هزار و ۴۷۰ نمونه برای طرح‌های داخلی، نیروی انتظامی، دادگستری و سایر سازمان‌ها آزمایش تطبیقی انجام داده‌اند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه خروجی مهم موسسه استاندارد صدور پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد است، گفت: در این زمینه طی سال گذشته ۱۱۱ پروانه صادر شده است که نسبت به سال ۸۶، ۲/۱۲‌درصد

رشد داشته است.