مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: گازرسانی به پالایشگاه شازند و ۱۲ روستای این شهرستان به ارزش تقریبی ۱۵‌میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شد.

غلامرضا مشایخی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: برای گازرسانی به پالایشگاه شازند اراک چهار هزار و ۷۵۰ متر خط انتقال گاز ۲۰ اینچ از نوع فولاد پیش بینی شده است.

مشایخی ارزش کل مناقصه های برگزار شده را بیش از ۹‌میلیارد و ۸۸۰‌میلیون و ۶۳۴‌هزار ریال اعلام کرد و افزود: در این مناقصه‌ها شرکت‌های میهن گستران پایدار، سیال فن کلار و خط لوله گوهر گازرسانی به این ۱۲روستا را برعهده خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی همچنین از مشخص شدن پیمانکار اجرایی برای ساخت خط انتقال گاز به پالایشگاه شازند اراک خبر داد و گفت: برای ساخت این خط انتقال گاز ۱۴ پیمانکار در مناقصه شرکت کردند که شرکت «برتر گاز بهمن» با مبلغ پیشنهادی پنج میلیارد ریال به عنوان برنده شناخته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی هزینه تامین کالا و اجرای این طرح را بیش از پنج میلیارد و ۳۸۰‌میلیون ریال و مدت اجرا را نیز ۲۰۵ روز تقویمی اعلام کرد. مشایخی تصریح کرد: چناس، سوار آباد، سرچال و میان رود از توابع شهرستان شازند، طایقان، ورعلیا و سفلی از توابع شهرستان محلات، اناج، عباس آیاد،سناورد و قلع رستم از توابع شهرستان خنداب و فرنق از توابع شهرستان دلیجان، ۱۲روستایی هستند که پیمانکاران آنها انتخاب شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: گازرسانی به این روستاها در قالب پنج مناقصه برگزار شده است و با مشخص شدن پیمانکاران آنها، عملیات گازرسانی پس از تجهیز کارگاه در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.