بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ در استان اجرایی شده است. سیدکاظم هاشم‌آبادی اظهار کرد: این سامانه با توجه به ضرورت مشارکت مردم در ارتقای ایمنی ترافیک و برخورد به موقع با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین دسترسی سریع و آسان به سامانه ۱۱۰ راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ارسال پیام کوتاه به شماره ۱۱۰ هرگونه حادثه یا تخلفات رانندگان را گزارش کنند، گفت: مرکز فرویت‌های پلیس ۱۱۰ به محض دریافت خبر نسبت به ثبت و اعلام آن به واحدهای اجرایی راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و... اقدام و بلافاصله تیم‌های گشتی به محل اعزام شده و ضمن بررسی موضوع، برابر ضوابط و مقررات اعمال قانون می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بر لزوم خونسردی مخاطبان مرکز ۱۱۰ در لحظات اولیه حادثه تاکید کرد و افزود: با این وجود روزانه تعداد کثیری از تماس‌های مردمی با مرکز ۱۱۰ به موقع عملیاتی نمی‌شوند که این امر به دلایلی از قبیل عدم گزارش به موقع به مرکز ۱۱۰ یا گزارش اشتباه آدرس محل حادثه است.